• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Amerikanska husbussar

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Någon som vet hur man placerar olika märken kvalitetsmässigt mot varandra.
Winnebago
Coachmen
Lexington
 
M

mikkis

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Bysmeden: Du glömde Gulfstrem.. hehehe...
Åker ju själv Gulfstream så jag rankar Gulfstream på 1:a plats såklart! fast det är mitt tycke..

Mikkis
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Amerikanska husbussar

Finns det många amerikanska i vinterutförande eller är dessa ovanliga?
 
Senast ändrad:
M

mikkis

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Bysmeden. vad menar du med vinterutförande?

Vår Gulfstream är det INGA problem att vistas i då det är minus 15 grader. vi har bra isolering i bilen och riktiga 2glas fönster.

Vår isolering är uppbyggd enligt "sandwichmetoden" så vi har en mycket varm och skön husbil.
De flesta amerikanska husbilar har en grym isolering och det är INGA problem att vintercampa i dessa.

Mikkis
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Amerikanska husbussar

Ja de låter härligt. Är sugen på en sådan för dom e snygga och fina. Ja de jag menar är om tankarna är isolerade.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Hur är det med utsjkuten tätar dom bra där eller är det bara lite gummilist som enda tätning med tanke på drag

// Greven
 
S

suneAl

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Här har Ni några riktiga HUSBILAR:

Häls 571


:mcride::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::spinny::spinny::spinny::spinny:
 

Bilagor

  • d4trailboat.jpg
    d4trailboat.jpg
    140,2 KB · Visningar: 25
  • d4andtrail.jpg
    d4andtrail.jpg
    55,6 KB · Visningar: 21
  • d4lhfrtcrop800.jpg
    d4lhfrtcrop800.jpg
    92 KB · Visningar: 19
M

mikkis

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

hej
Ja mina tankar sitter under golvet och har uppvärmda ytor. med uppvärmda ytor menar jag vattenburen värme som cirkulerar i samtliga utrymmen ( lastutrymmen ).

Vi har INTE utskjut (slide out) på vår bil! detta har vi pratat om att i nästa bil kan det bli slideout. Men har nu hört mig för med många som har slideout eller har haft bilar med slide out och samtliga jag pratat med är missnöjda.
Deras missnöje har varit vindbrus,inläckage,svårt att fricampa och somliga haft problem med själva inskjutet, de har fastnat och man har tydligen fåt hjälpa till för hand att trycka in dessa.

Vår bil har väldigt bra utrymme och bra planerad så vi saknar INTE slide out och kommer ej att heller köpa bil med slide out i framtiden.

Mikkis
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Amerikanska husbussar

Bysmeden. vad menar du med vinterutförande?

Vår Gulfstream är det INGA problem att vistas i då det är minus 15 grader. vi har bra isolering i bilen och riktiga 2glas fönster.

Vår isolering är uppbyggd enligt "sandwichmetoden" så vi har en mycket varm och skön husbil.
De flesta amerikanska husbilar har en grym isolering och det är INGA problem att vintercampa i dessa.

Mikkis
Är Gulfstream mera vinteutrustade än andra. Fick ett svar från England att dom har en med dubbelt glas i sidorutorna samt uppvärmning av tankarna.
 
M

mikkis

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Bysmeden:
Jag kan inte svara på om Just gulfstream är mera vinter utrustad än andra amerikanska modeller.
kan bara svara för den bilen ( märket ) vi har!

Men nu har vi börjat se efter en ny husbil så vi får se vart vi hamnar fram till våren. Kanske åker med den vi har ett år till eller köper nytt!
Mikkis
 
F

F.d. 25214

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Bysmeden: Du glömde Gulfstrem.. hehehe...
Åker ju själv Gulfstream så jag rankar Gulfstream på 1:a plats såklart! fast det är mitt tycke..

Mikkis

Hej bysmeden jag är intreserad av att köp liknande husbil som dig har du möjlighet att ge mig tips var du köpte pris ca köpte du i staterna i så fal vad kosta det att ta den till sverige har fund på endevor men alla verkar lika bra MVH Janne fox.
 
F

F.d. 2065

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Triple E har slutat tillverka helintegrerade. Gulfstream tillverkar idag endast helintegrerade i bensinutförande. Kanada är USAs största exportmarknad, detta är en del i varför Triple E gav upp då de inte klarade stentuff konkurrens från massproducerade Amerikanska husbilar.
Lehman krashen rörde dessutom om i hela husbilsvärlden i hela Nordamerika, vissa tillverkare försvann, vissa gick samman med andra etc etc.
Det pratas om tankarna, de är oftast både isolerade samt el uppvärmda. Men finns som alltid undantag, inte alla har det. Slide outsen fungerar precis lika bra som en vanlig bildörr i snö och kyla, sköt om dem, dvs listerna så går det finfint. Jag vet då jag bott i en USA Buss en vinter i Oshawa öster om toronto och hade inga problem med detta.
Förbrukningen på en Diesel pusher ligger på ca 2 liter i blandad normalkörning men är man tuff på gaspedalen så är det inte svårt att få dem dra mer.
Må så gott allesammans
 

Monaco

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025
Sv: Amerikanska husbussar

Vi har en Monaco med två slideouts, inga problem med vintern -10, minus 30 grader. Du får gärna höra av dig angående praktiska frågor men importfrågor från USA kan vi inte svara på, men kolla om Stollen har några svar på den biten. //Karin
 
F

F.d. 2065

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

Vi har en Monaco med två slideouts, inga problem med vintern -10, minus 30 grader. Du får gärna höra av dig angående praktiska frågor men importfrågor från USA kan vi inte svara på, men kolla om Stollen har några svar på den biten. //Karin
Jag ringer direkt, vad har ni för nummer?
PG
 
F

F.d. 2065

Guest
Sv: Amerikanska husbussar

hej
Ja mina tankar sitter under golvet och har uppvärmda ytor. med uppvärmda ytor menar jag vattenburen värme som cirkulerar i samtliga utrymmen ( lastutrymmen ).

Vi har INTE utskjut (slide out) på vår bil! detta har vi pratat om att i nästa bil kan det bli slideout. Men har nu hört mig för med många som har slideout eller har haft bilar med slide out och samtliga jag pratat med är missnöjda.
Deras missnöje har varit vindbrus,inläckage,svårt att fricampa och somliga haft problem med själva inskjutet, de har fastnat och man har tydligen fåt hjälpa till för hand att trycka in dessa.

Vår bil har väldigt bra utrymme och bra planerad så vi saknar INTE slide out och kommer ej att heller köpa bil med slide out i framtiden.

Mikkis

Mikkis,

Det du beskriver känner inte jag igen. All mekanik kan självklart krångla men jag har kört dessa bussar i ca 10 år i allt från soliga Florida till vinterkalla Toronto Canada. Aldrig haft problem. Var nyss i Norge, husbilsmässan Lilleström, högtryckstvätta bussen i Shariffs Sharif Truckwash - Sharifs Truckwash - Internett anläggning Lilleström, som spolar med över 6000l/min. En droppe på mattan bredvid sängen hitta jag efter tvätten, det var allt.
Låter som dina bekanta haft otur eller haft bussar där tidigare ägare kanske misskött lister, el samt mekanik. Jag har som sagt inga sådana dåliga erfarenheter. Och även om det nu hände något någon gång så anser jag att det ändå är värt det med tanke på utrymmena du får. Alla husbilar har dessutom ett manuellt nödsystem för att få in utskjuten i händelse av tex elfel. det följer med vev eller dylikt för att utföra denna åtgärd och man frikopplar den normala mekaniken innan manuell inkörning.
311 miljoner Amerikaner kan omöjligt ha fel, det tillverkas knappt RVs utan slide outs nuförtiden.

Varma hälsningar

PG
 
Toppen