Sv: Ambulansen!
Jo jag är medveten om att det blir en försämring i isolering just i det spår avloppslangens skulle gå. Kanske 20 mm mot övriga 40 mm. (Vad kan ytterdia på avloppslang vara?)
Nu är det ju bara avloppslangen som behöver fall och denna är ju normalt tom på vatten, det är ju bara när man häller något i vasken som det rinner vatten genom denna.
Det finns visserligen risk att man bygger på is på slangens insida. Men denna is bör smälta varje gång man häller ut lite varmare vatten (potatiskoket tex) och även det "kalla" vattnet normalt varmare än tex hemma. Vattendunkarna kommer placeras i höger soffa och jag skall där ha ställbart utblås från luftvärmaren. Dels för att vattnet inte skall frysa, dels för att det är skönt med en säng som är varm o slippa kondens under madrassen.
Färskvattenslangen från dunk, via pump, till utkastaren kan jag dra valfri, varm, väg.
Har planer på elektrisk golvvärme, även den i så fall i stuvfacken i sofforna. Denna golvvärme skall bl.a. kunna hålla varmgrader i bilen när den står parkerad hemma och jag inte vill tömma tankar m.m. om bilen skall användas snart igen.