Sv: Ambulansen!
Ja den dagen den sorgen, frugan vill åka Östersjön runt men jag vill nog ta det lite försiktigt och prova lite på hemmaplan innan. Det är ju trotts allt en idag rätt gammal bil som i princip inte varit i drift sen 1998.
Nåväl det går framåt men med snigelfart. Och varje timme i garaget är en timme som står i konkurrens mot vad man borde gjort på jobbet. Och allt tyder tyvärr på att det snarare ökar så här före och kring nyåret. Jobbar i huvudsak mot kommuner och organisationer som har årsbokslut vid nyår och i bästa fall har de lite pengar kvar att satsa på tillgänglighetsatsningar som hörselteknik.
Fast nu skall jag inte klaga, man skall var glad att ha jobb och kunder.
Labbat lite med skenorna till skjutluckorna. Tänkte först försänka dem i trälist men det var svårt att fräsa spår i trälister. Kom på att jag har aluminium U-profil som passar perfekt att trycka ner de plastskenor jag har liggande. Och med U-profil får jag plats med skruvskallarna innanför plastlisterna.
Monterat dit sargen runt takluckan för att kolla så den inte krockar med överskåpsluckorna.
Flurat på golv. La in nytt golv på firman för nåt år sen. Ville ha ett tåligt golv som tål typ kontorsstolar men inte laminat som gärna skapar ljud. Golvläggaren rekommenderade då det han kallade fartygsgolv som finns på typ finlandsfärjorna och även i den del butiker.
Kanske kan det vara något även i ambulansen. lättare på sätt o vis med mindre bitar som jag skäras till och anpassas. Väger ca 4,5 Kg /Kvm, vanlig plastmatta är lättare men nog svårare att lägga in.