Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Åkt husbil några år och är så trött på alla dessa hundar!
Hur står ni ut med våta håriga monster i era bilar som sliter ut golv och inredning.
Har ni funderat på att vi andra blir störda av skall, skit som skall plockas upp i svarta plastpåsar mm, usch vad äckligt!
Föreslår att det borde finnas speciella ställplatser för er med hundar, så vi andra slipper era älsklingar.
Du tycker att vi bör stanna hemma när vi påpekar att hundägare skall sköta sina husdjur. Vi skall tydligen enligt dig tåla oljud, atacker och osnygghet för att du skall ha friheten att leva som du tycket du vill. En mycket dålig syn på hur man umgås. Jag tål hundar och hundägare som sköter sina djur och inte stör andra. Hundar som inte sköts av sina ägare bör tas ifrån ägarna och omplaceras eller avlivas. Ett körkort för hund vore bra som vid missbruk kan dras in. Utan hundkort ingen hund. Hundfria delar av campingar och ställplatser vore också bra.Hade inte heller tänkt skriva i denna tråd men jag blir så ledsen av detta onyanserade påhopp!!
Det är väl bra att man plockar upp skiten i svarta plastpåsar efter våra håriga monsterälsklingar eller??!!
Sunt förnuft och respekt finns hos de flesta hundägare vet jag! Säg till dem annars!
Stanna hemma om ni inte vill se och träffa oss hundmedlemmar i HBK!
matte hianders/Inger
Du tycker att vi bör stanna hemma när vi påpekar att hundägare skall sköta sina husdjur. Vi skall tydligen enligt dig tåla oljud, atacker och osnygghet för att du skall ha friheten att leva som du tycket du vill. En mycket dålig syn på hur man umgås. Jag tål hundar och hundägare som sköter sina djur och inte stör andra. Hundar som inte sköts av sina ägare bör tas ifrån ägarna och omplaceras eller avlivas. Ett körkort för hund vore bra som vid missbruk kan dras in. Utan hundkort ingen hund. Hundfria delar av campingar och ställplatser vore också bra.
Du tycker att vi bör stanna hemma när vi påpekar att hundägare skall sköta sina husdjur. Vi skall tydligen enligt dig tåla oljud, atacker och osnygghet för att du skall ha friheten att leva som du tycket du vill. En mycket dålig syn på hur man umgås. Jag tål hundar och hundägare som sköter sina djur och inte stör andra. Hundar som inte sköts av sina ägare bör tas ifrån ägarna och omplaceras eller avlivas. Ett körkort för hund vore bra som vid missbruk kan dras in. Utan hundkort ingen hund. Hundfria delar av campingar och ställplatser vore också bra.
varför blir hundägarna så ilskna när någon pratar om hundägare som inte sköter sina djur. Hur skall man då kunna säga till nån?
Jag gillar hundar, var tidigare själv hundägare men jag gillar inte heller lösspringande hundar på camping/ställplatsen. Inte heller skall hunden skäller hela dagen.
Att sen säger, stanna du hemma är ju också väldigt trevligt. Skall bara hundägarna få åka ut med husbilen, skall hundägarna bestämma vad vi som inte ha hund längre får göra eller inte.
Alla har väl samma rättigheter, i alla fall i min värld. Skall man inte ta hänsyn till en allergiker?
Alla har samma rättigheter förutom hundägare verkar det som i den här tråden.
Deoderanter borde förbjudas men hundallergiker verkar inte ha besvär av dessa dofter
Är du otrevlig så är det upp till dej.Men går jag in i exempelvis en hiss och någon har duschat sej i parfym hur kul är det. Det finns tvål och vatten. Duger inte det varför förpesta omgivningen med en massa stinkande preparat?Så mitt tips till dej duscha oftare så slipper du använda parfym och du kanske luktar bättre än med en massa parfym på dej.Tänk på oss parfym-allergikerVarför alltid så otrevligt. Om jag vet att nån är allergisk mot Deo och ja använder det. då behöver jag inte gå till den och vederbörande till mig.
Likaså om nån är allergisk mot Pälsdjur så skall den inte ha hunden runt benen.
Det finns ju också många som är rädda för hundar
Är du otrevlig så är det upp till dej.Men går jag in i exempelvis en hiss och någon har duschat sej i parfym hur kul är det. Det finns tvål och vatten. Duger inte det varför förpesta omgivningen med en massa stinkande preparat?Så mitt tips till dej duscha oftare så slipper du använda parfym och du kanske luktar bättre än med en massa parfym på dej.Tänk på oss parfym-allergiker
HaDe hasse
Mortens café i Ystad välkomnar alla snälla hundar, som också blir bjudna på leverpastejmacka. Alla snälla barn får glass.
Allergiker som inte gilla detta får besöka de andra caféerna i stan
Hasse om någon är otrevligt så är det du, som alltid.
Jag duschar så ofta jag vill och inte när en otrevlig typ säger det.
För övrigt är jag allergisk mot dofter men även mot griniga gubbar....
Hasse om någon är otrevligt så är det du, som alltid.
Jag duschar så ofta jag vill och inte när en otrevlig typ säger det.
För övrigt är jag allergisk mot dofter men även mot griniga gubbar....