Sv: Alla dessa hundar
Bättre att avliva ullmerkottarna som ägarna inte sköter
Sälj er husbil och stanna hemma!!!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Sälj er husbil och stanna hemma!!!
Klockan är strax efter 1 på lördag morgon, Gunilla har gått och lagt sig. Eftersom jag bara har 0,19%% alkohol i blodet tänkte kort sammanfatta dethär med hundar i husbil. Det är samma sak på träffar som på årsmöte eller andra samlingsplatser:
För det första så är det inte hundarna det är fel på utan hundägarna. De har varken mat, vatten, koppel eller bajspåsar till sina hundar.
Vi var på en träff med 40 husbilar. Det första som händer när en hundbil rullar in är att bildörren öppnas och ut rusar en skitnödig, törstig och hungrig hund. Det första hunden gör är att sätta sig och skita på den stig som vi sedan ska använda under hela träffen. Det andra som hände var att en annan hundägare trampar i skiten och får stå och kleta av skiten på stigen som vi sen ska gå på. Det var minst 5 lösa hundar som sket på stigen.
Sen skulle vi samlas och få information. Det första som hände var att det sprang en massa lekande hundar under borden och störde deltagarna så informationen blev fragmenterad. Inte bara av hundarna utan även skrikande hundägare som skulle kalla på sina hundar.
Sen skulle vi fika. Det första som hände var att det kom en massa hundar, hoppade och tiggde kakor. Fikan stördes även av skrikande hundägare som skulle kalla på sina hundar.
Sen skulle vi äta på kvällen och då var det tillsagt: "Inga hundar under middagen". Det första som hände var att en hund sprang omkring bland borden och nosade i våra medhavda korgar.
Sen skulle vi ta fram lite ost och kex. Det första som hände var att en hundägare tog upp sin hund i knäet för den vill också ha ost och kex.
Sen skulle vi gå och lägga oss. Mörkt var det. Ups! En hundskit. Det första jag fick göra innan jag gick in i husbilen var att torka bort hundskit från foppatofflorna. Hur lätt är det?
Sen skulle vi sova ut med sovmorgon på söndagen. Det första jag hör är en massa hundskall från löst springande hundar. Jo, jo, jag vet. Jag kan ta bilen och köra där ifrån.
Det är inte hundarna det är fel på, det är hundägarna. Vi behöver alla äta, dricka, skita och motionera - men måste hunden vara med HELA tiden?
Det första man måste lära löst springande hundar är att inte äta eller skita var som helst. Ska dom vara lösa så ska dom felfritt lyda kommandona: HIT, SITT, LIGG och PLATS. Annars ska dom vara kopplade. En hund har inte vid matbordet att göra när det sitter andra människor vid samma bord.
Jag har själv haft 2 hundar när jag bodde i Malmö. De hade alltid mat och vatten i SINA skålar. Koppel använde jag sällan för de kunde springa "fot" på trottoaren medan jag cyklade på gatorna. Sina behov uträttade dom på hundrastgårdarna i Malmö. Träning och motion utfördes på Limhamnsfältet.
Nu är det en fd ordförande som kommer att undra hur en revisor kan skriva såhär. Men det är inte i tjänsten jag skriver utan detta är min personliga uppfattning. En revisor skriver bara till styrelsen, på uppdrag av medlemmarna. När jag vaknar och läser det här igen kan det hända att jag redigerar i texten.
I vilket fall - Hundägare: ta kärleksfullt hand om era hundar - det är dom värda.
Jag som är kraftigt allergisk mot hundar blir lika f-bannad varje gång de inte lyssnar på när jag säger till den tvåbenta ägaren, om att hålla sina otäcka små saker i från mig.
//Freddy
Det är ju bara att hålla med.. flera hundägare som inte visar respekt och sköter sina hårtussar..
Jag som är kraftigt allergisk mot hundar blir lika f-bannad varje gång de inte lyssnar på när jag säger till den tvåbenta ägaren, om att hålla sina otäcka små saker i från mig. Jag har ett pepparliknande spray som jag använder om djuret blir närgånget. Synd om djuret, men jag måste skydda mig själv. helst hade jag använt det på ägaren!
Tyvärr så ser man ju o störs bara av de djuren med inkompetenta ägare.
Som en liten anekdot kan jag berätta att när jag var i Kina och Thailand så prövade jag en gryta på hundar, den var riktigt god och gav ingen allergi.
//Freddy