• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Alde 4000d (Diesel)

NotaBene

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2025
Hej

Tänkte vi kunde ha en tråd att diskutera Aldes nya dieselpanna (Alde Compact 4000d). Jag har läst lite tester och resultaten verkar positiva. Som vanligt när det gäller dieselvärmare så är det den tickande pumpen som verkar vara den största farhågan.

Undrar hur möjligheterna att byta ut en befintlig gasolpanna till dieselvarianten kommer se ut. Vad jag förstår krävs skorsten på taket för att leda bort avgaserna och även brytare runt fönster och takluckor för att minimera risken för förgiftning.

Blir också spännande att se vilka husbilstillverkare som hoppar på och erbjuder 4000d. Jag hade gärna haft en bil utan gasol där värme går på el & diesel, kylskåp och spis på el.

Pannan börjar levereras i maj 2025.

Toppen