• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Akut på resa vattenpump slutat funka

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej nu behöver jag hjälp är ute med husbilen och när sambon står och sköljer disktrasan så slutar vattenpumpen gå. Jag hör brytarna i båda kranarna kollat säkring är ju samma som positionsljus och de funkar ju drar jag ur säkringen lyser de ej. Snurrat på hjulet i pumpen skakat om den. Kan pumpen bara paja så där. Eller kan det vara säkringen ändå. Sitter med vatten på kanna nu jobbigt. Toan spolar ej heller. Med vänlig hälsning, ulf
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Akut på resa vattenpump slutat funka

Hej nu har har jag koll på läget när jag kom hem monterade jag bort den pumpen och provade med en g4 lampa öppnade kranen och då ljuste den. Med andra ord är pumpen fel jag har nu fått montera en sockerbit på kabelen där jag kopplar på den nya. Tack alla för alla era tips tack vare er har jag lärt mej massor om pumpar till husbila ett helt nytt område. tack imorgon blir det inköp av ny pump.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Akut på resa vattenpump slutat funka

Hej nu har har jag koll på läget när jag kom hem monterade jag bort den pumpen och provade med en g4 lampa öppnade kranen och då ljuste den. Med andra ord är pumpen fel jag har nu fått montera en sockerbit på kabelen där jag kopplar på den nya. Tack alla för alla era tips tack vare er har jag lärt mej massor om pumpar till husbila ett helt nytt område. tack imorgon blir det inköp av ny pump.

Hej
Nyfiken vilken pump du valde, funderar själv på att byta till en kraftigare pump eftersom jag har dåligt tryck. Valde du en kraftigare pump?
Lennart
 
G

gigge

Guest
Sv: Akut på resa vattenpump slutat funka

Lite sent nu, men jag fick tipset av handlaren att banka/slå pumpen brutalt mot något hårt då den var helt död efter vinterförvaringen.
Tveksam var jag, men det funkade faktisk!!
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Akut på resa vattenpump slutat funka

Någon som provat att öka flödet med en extra pump som monteras ovan tank?

113_107680_ugj41804sb.jpg
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Akut på resa vattenpump slutat funka

Hej det var kurtis i min pump kommit in vatte valde en pump på 19l och 1,1bar blev mycket bättre än tidigare då jag hade 15 l och0,9 bar. Blev samma märke som satt i rechi som den blåa.
 
Toppen