• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aircondition 3500w

Grevie Roadrunners

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
34872
Medlemskap
2024
Vi tänkt köpa en lyfco aircondition som är på 3500w men blev lite orolig, då det är för kraftigt för en vanlig 10amp säkring.
jag ringde och frågade på out1 om man kunde ställa in effektläget, om stolpen inte kunde ta det. Varpå dom sa att man inte kunde ställa in effekten utan den var på 3500. Är det någon som vet hur man använder det i normala fall och om den fungerar med 10 amp säkring?
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
470
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Vi tänkt köpa en lyfco aircondition som är på 3500w men blev lite orolig, då det är för kraftigt för en vanlig 10amp säkring.
jag ringde och frågade på out1 om man kunde ställa in effektläget, om stolpen inte kunde ta det. Varpå dom sa att man inte kunde ställa in effekten utan den var på 3500. Är det någon som vet hur man använder det i normala fall och om den fungerar med 10 amp säkring?
Är det kyleffekten som är 3.5kW eller är det strömförbrukningen?

Vår har 2.4kW kyleffekt, men strömförbrukningen är 0.97kW - dvs 4.2A
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
470
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Tack Toppen då vågar man installera en sådan då
ha de
Staffan
Jag bara räknar mot vår, 2400W ger 4,2A , då ska "din" dra 6,2A om man bara jämför rakt av.
Då har du nästan 4A i marginal. Nu kan den vara mer "ineffektiv" men det känns som ett stort spann upp till 10A.

(Och vill bara förtydliga att detta är antaganden då vi inte har någon spec på AC´n)
 
Toppen