• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ad blue

HW61

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Det är uppenbarligen så att Fiat måste ha en luftficka i toppen av tanken, men att det inte är så svårt att överfylla. Jag har provat det själv på en OKQ8 - pumpen slog inte ifrån trots att jag ställt den på personbil - det rann ner för bilen. Tanken och mätaren överlevde - den gången.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det är uppenbarligen så att Fiat måste ha en luftficka i toppen av tanken, men att det inte är så svårt att överfylla. Jag har provat det själv på en OKQ8 - pumpen slog inte ifrån trots att jag ställt den på personbil - det rann ner för bilen. Tanken och mätaren överlevde - den gången.

Märkligt, låter som en felkonstruktion av AdBlue-tanken ifall man kan tanka ovanför luftfickan.
Jag har aldrig sett något val på AdBlue pumparna, men det kanske finns på OKQ8, jag tankar bara på Såifa/Preem och där har jag inte sett något val.

Leif Eng

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Vi har en Fiat euro 6 150 hk 2019 men utan AdBlue, Inga problem vid besiktning, Det verkar inte vara så vanligt med det, när jag läser i detta forum, Varför är det ovanligt?

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Vi har en Fiat euro 6 150 hk 2019 men utan AdBlue, Inga problem vid besiktning, Det verkar inte vara så vanligt med det, när jag läser i detta forum, Varför är det ovanligt?
Därför att du bara får läsa om de som har problem. Om ALLA hade redovisat hur det går vid besiktning så hade du fått en sann bild över hur stor andel som har problem.

Toppen