F
F.d. 55717
Guest
Sv: 4500mil och kopplingen har börjat slira!
Tack, ska naturligtvis kolla upp detta noga.
Tack, ska naturligtvis kolla upp detta noga.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hur är det för oss med fiat automatväxel kan den också slira
Om jag förstått rätt är det en manuell växellåda med en robot som växlar
Hej ACS är bra har haft mina i 1000mil nu o dessuton AirTop bak.Pratade med försäljaren idag och vi kom överens ang nya fjäderben, så nu blir det kompletta AL-CO fjäderben.
Känns kanon
Har du en effektbox eller bytt mjukvara i styrboxen?Ska kolla med verkstan om det finns någon extra förstärkt koppling/lamell att sätta i.
Vill ju inte att det här kommer om 4000 mil igen, även om jag kanske inte är ägare till den då.
Lite beroende på vad som ska bytas så kommer kalaset att hamna på ca 20-25 tusen enl Vala bil i Kba.
Och när bilen ändå är där så byter vi fjäderben fram eftersom fjädringen är i stort sett obefintlig. Jag påpekade detta för firman jag köpte bilen av innan garantitiden gick ut i April,men det var ingenting de ville göra någonting åt förutom att de tappa varje framdäck på ett kilo luft. Visst den går ju mjukare men det är väl inte bara däcken som ska fjädra.
Nå väl, nu har jag brutit ihop och kommit igen och ser framemot en trevlig bobilsäsong
Som sagt så har kopplingen börjat slira på de högre växlarna, vilket är enl mig åt h-e för tidigt med bara 4500 mil på mätarn.
Visst har jag en box och det är som du säger, man får tänka sig för!
Visst har jag en box och det är som du säger, man får tänka sig för!
Har du en effektbox eller bytt mjukvara i styrboxen?
Då får man vara försiktig med att köra på hög växel och lågt varv.