• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

4-års jubileum i Kungsbacka?

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Självklart firar även vi här i Santa Pola. Här har vi många alternativ och alla har fulla rättigheter så för den som vill ha vin är det "nema problema". Men snälla Ludde Kuddson du är ju bevandrad i Onsala, varför håller du dig kvar i Mariedal, det dom pratar om ligger vid Onsala kyrka. Jag trodde du jobbade med GPSstyrda grejer och visste exakt var du befann dig. ( får jag på pälsen nu? )

Sven-Åke
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Aha!!
Då är jag med! Hade ingen aning om att tappen i Onsala hade en restaurang...

Korvmojen i Mariedal är alltså still there....tyckte väl att det var lite konstigt när dom snackade om att det var en restaurang där :oops:...

Jag kör ju förbi Onsala kyrkai i stort sett varje dag men har inte sett detta...
 
F

F.d. 55356

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Hallå i höstmörkret !

Vi kommer gärna till Macken - Johannas resturang i Onsala , Vid Kyrkan.
Fredagen kl-20. Vi hörs av igen när det är spikat.

Hälsning Strannegard
 

Sven

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1221
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

ÅR Onsala centrum i Kungsbacka kommun så blir det långt från Frillesås o Åsa en som kanske kommer
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Ett stillsamt förslag / tanke är att jag kollar om det är ledigt i vårt byahus i Lerbäck och att Lena & jag fixar lite enkel mat. Förslag kycklingpinnarna som bl.a finns på Willys och lite pommes eller liknade. Någon kan kanske fixa någon go efterrätt.Självklart delar vi på kostnaden. Lokalen har "fullständiga rättigheter". Även vi tar oss gärna ett glas vin till maten. Fördelen är att de som vill ha husbilen med, då finns det plats för ca 10 bilar. Kan troligtvis ordna platser för fler. Lokalen tar 80 pers och allt finns på plats. Hyran ligger på ca 500:-(tror jag).
Vad tycker ni?

ha de................:dog:
101106
ps.har förhandsbokat lokalen fram till onsdag. efter det måste jag ta bort bokningen om vi inte ska ha den
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Ett stillsamt förslag / tanke är att jag kollar om det är ledigt i vårt byahus i Lerbäck och att Lena & jag fixar lite enkel mat. Förslag kycklingpinnarna som bl.a finns på Willys och lite pommes eller liknade. Någon kan kanske fixa någon go efterrätt.Självklart delar vi på kostnaden. Lokalen har "fullständiga rättigheter". Även vi tar oss gärna ett glas vin till maten. Fördelen är att de som vill ha husbilen med, då finns det plats för ca 10 bilar. Kan troligtvis ordna platser för fler. Lokalen tar 80 pers och allt finns på plats. Hyran ligger på ca 500:-(tror jag).
Vad tycker ni?

ha de................:dog:
101106
ps.har förhandsbokat lokalen fram till onsdag. efter det måste jag ta bort bokningen om vi inte ska ha den

Tycker det låter jättetrevligt!
Vi kommer gärna!

/Ludde
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

När jag såg programmet om husvagnsfolket på Böda camping, fick jag mig både en och två tankeställare. Är det folket, som måste ha sig en öl eller motsvarande både före, under, efter och emellan korvarna och fläskkarrén för att kunna umgås, för att ha trevligt och skapa nya kontakter?!

Visst tycker vi också, att det är gott och trevligt med något gott att dricka (dvs alkoholhaltigt) i samband med maten, och när det ska firas ett jubileum kan ju det vara en anledning ytterligare. Men visst går det att äta och träffas och ha trevligt utan alkohol! Jag har hört flera som vittnat att det är möjligt, även om osäkerheten lurar runt hörnet.

När vi nu är så många husbilsmänniskor i Kungsbacka kommun och så spridda åt, måste vi ju tänka praktiskt. Mest praktiskt i sammanhanget är naturligtvis att åka till det överenskomna stället i husbilen, sova över på stället och åka hem igen dan därpå när alkotestaren ger signalen GO! Om husbilen är avställd. och man inte orkar ställa på den igen för detta evenemang, så kan man välja alternativen att gå, cykla, lifta eller använda sig av kommunala färdmedel eller att ta en taxi dit och hem igen. Allra enklast är att inte deltaga alls och stanna hemma framför TV:n.

Men det sistnämnda ökar knappast på möjligheterna att skapa nya trevliga kontakter bland kommunens alla husbilister, och det är ju egentligen synd, aller hur?

Jag tycker avslutningsvis, att Gaisarnas förslag är berömvärt och borde antagas. Jag anar dock att ett dylikt kalas på den platsen kräver ett deltagande av minst 25-30 personer. Annars hotar det med att det blir ingenting av allting! ! !

Flat Mates
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Konstigt att det ska vara så svårt att besluta om vi ska träffas eller ej. Ser ingen anledning att vi håller på och kommenterar ovesäntligheter om dryck, ställe osv. Besluta istället om vi vill träffas och ha en go kväll tillsammans.
Lerbäck finns som ett alternativ, men vi kommer dit de flesta tycker är bra.

ha de..............:dog:
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Citat:
Ursprungligen postat av gaisaren
Det med att vi kan träffas "korvkiosken" är helt ok för oss.

Bonzo, hälsa till Owe och hunden Ante från oss. De ligger på samma camping.

ha de..............:music-icon:


Naturligtvis kommer vi också (Bengt & Kicki) till denna KUNGSBACKAKRETSENS 4-ÅRS JUBILEUM, jättebra initiativ Kuddsson, nu är det väl bara att fullfölja med anmälningslista(?) - eller räcker det så här? Tycker att Flat Mates förslag är bra och antar att vi avser samma dag för träffen dvs fred 26/11, 19.30 - 22.30.
/ Nästan först till kvarn ...... hälsn

Vi är varken för långbänk eller futaliteter som sagts tidigare och har redan som syns "tyckt till" och bestämt oss och ser fram mot jubileet enligt ovan!
/ Hälsn Bengt & Kicki
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Jag behöver ha svar från alla er som vill vara med, senast onsdag kväll(stänger av datorn ca 23.00) för bokning av lokalen. Osäkert om den kan hållas längre än till onsdag. Ringer in på torsdagen.
Så om vi ska vara i Lerbäcks samlingslokal, hör av er genast, så ordnar vi resten.
hälsningar Lena & Janne


ha de.............:bye:
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Om vi får välja så väljer vi vi Lerbäck i första hand! Kan ju kombineras med lite foto i Oxhagen innan!

/Annette
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Hej min sambo jobbar den helgen tänkte att jag kanske kunde komma en liten stund men var ligger Lerbäck? För en gammal Örebroare så ligger det utanför Askersund men det måste vara fel Lerbäck.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Det ligger vid Lygnern, på norra sidan ca 6 km från Fjärås kyrka.
Staborg kanske säger dig nåt, eller Sundstorp?
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Kära HBKare i Kungsbacka. Ludde Kuddsson ställde ut frågan om gemensam jubileummiddag. Några av alla meddlemmar i området svarade, ibland tydligt ja ibland lite otydligt. Jag erbjöd mig att fixa något i Lerbäcks Samlingslokal. Till dags klockslag har det "bara" kommit ett fåtal jakande svar, så nu avbokar jag lokalen och hustrun och jag äter en god middag själva och skålar virutuellt till alla andra i KBA.

ha de..................:bye:

 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Jag betraktar även alternativet Johannas Grill vid Onsala Kyrka som "iskallt" och avbeställer den preliminära bokningen.

Ni såg väl GT:s löpsedel och artikeln inne i tidningen i förrgår om att Lasse Kronér är delägare i krogen och tar aktiv del i utformningen av menyn? Luncherna där är populära och goda.

Till 5-årsjubiléet har de kanske fått sina rättigheter?
 
Toppen