• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

4-års jubileum i Kungsbacka?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Vi pratade några stycken under loppisträffen i Kungsbacka nu i helgen om att kanske träffas på 4-års jubileet för Husbilsklubben.

Problemet är att den 25:e är en torsdag och det strular till det en del för oss...

Vad säger ni om att "fuska" en dag och ta det på fredag istället?

Är det nån som hänger på? Vart i så fall? Det finns ju många ställen att gå ut o äta på i Kungsbacka...

/Ludde
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Fredag är oxå ok för oss. ( Lena & Janne) Vi har inte världens koll på matställena i KBA, utan överlåter det till de som kan. Gott om vi kan få en liten hörna för oss själva i fredagsvimlet.

ha de................:music-icon:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Bra idé, Kuddssons, det vore väl bra med flera tillfällen att träffas, vi som bor här runt omkring!

Jag gissar att anslutningen beror mycket på val av plats, och personligen tror jag inte att någon central sådan är så lockande en fredagskväll - tyvärr! Däremot kan det kanske vara bättre med en plats i utkanterna?. Jag kollar med några alternativ och återkommer.

Synpunkter!?
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Kan bli rätt så omfattande "möte", 2010-09-25 var vi 102 medlemmar i Kungsbacka (Onsala, Kungsbacka stad, Fjärås, Åsa, Vallda, Kullavik, Särö, Frillesås.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Här är mitt förslag till plats:

Den nybyggda grillen på Preem´s ombyggda mack vid Onsala kyrka. Nya friska tag av de nya ägarna. Serverar fräscha grillrätter under "dagtid" och stänger i regel kl 20. Därefter kunde vi göra vårt intåg och ha stället för oss själva. Ägaren Richard funderar över om vi kunde komma något tidigare, stanna till ca 22 resp vilka menyalternativ han kan erbjuda. Utöver en god grillrätt kan förmodligen någon vilja ha ett alternativ!?

Den intima restaurangen kan rymma ca 25 bekvämt sittande gäster - blir det fler intresserade, ja då får man nog hitta något annat alternativ. Om vi blir för blir det en bedömning för Richard var den gränsen går. Men visst har det ett plusvärde att få vara "bara vi"?

Runt omkring finns obegränsat med parkeringsplatser.
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Nädu Ludde det är långt ifrån en korvkiosk och dessutom ligger det nästan där vi bor. Det känns konstigt att sitta här i Santa Pola i Spanien och se att ni tänker fira på hemmaplan. Vi önskar er en riktigt fin kväll med god mat på Preem i Onsala.

Kerstin Sven-Åke och Bonzo
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Det med att vi kan träffas "korvkiosken" är helt ok för oss.

Bonzo, hälsa till Owe och hunden Ante från oss. De ligger på samma camping.

ha de..............:music-icon:
 
F

F.d. 25134

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Hej,
Vi har gångavstånd dit, kommer därför gärna!
Ann o Poppe
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Hej Gaisarn, hälsningen är framförd och dom hälsar tillbaka. Owe har hyrt en liten bil nu så han far runt som en skållad råtta i trakterna runt Santa Pola.

Sven-Åke
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Jodå, det går bra -

Johannas Grill & Restaurang heter "korvkiosken" som Kuddssons kallade den!

Men dom har varken korv eller några andra kioskvaror att sälja, utan detta är, som jag försökte förklara i mitt första inlägg, en mysig, nybyggd kvarterskrog i den av nya ägare upprustade och utbyggda Preem-macken i rondellen vid Onsala kyrka.

Det största problemet är kanske, att dom ännu inte har några "rättigheter", och det kanske stjälper hela idén? Men god mat har dom och i övrigt tror jag att stället skulle passar ett slutet sällskap om 20 - 25 personer, som då sitter bekvämt vid 7 fasta bås om vardera 4 personer.

Menyförslaget är en Skagen-toast som förrätt, helstekt fläskfilé med potatisgratäng o sallad samt kaffe o kaka efteråt - allt till priset 175.-. Ingen dryck ingår; man får välja mellan bensin, diesel, lättöl o liknande! Vi får droppa in från ca 19.30 och stanna till ca 22.30. Obegränsat med P-platser runt omkring.

Johanna och Richard vill ha besked 10 dgr i förväg.

Smaken och kraven är ju olika; detta var ett av flera (hoppas man) goda förslag.
På Onsala-landet finns det Gottskärs Kursgård, som kunde vara ett alternativ till ca det dubbla priset och har "rättigheter". Deras julbord kostar 400.- exkl dryck!

Hamnkrogen i Gottskär verkar ha bommat igen tills i vår.

mvh Flat Mates
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Det med att vi kan träffas "korvkiosken" är helt ok för oss.

Bonzo, hälsa till Owe och hunden Ante från oss. De ligger på samma camping.

ha de..............:music-icon:

Naturligtvis kommer vi också (Bengt & Kicki) till denna KUNGSBACKAKRETSENS 4-ÅRS JUBILEUM, jättebra initiativ Kuddsson, nu är det väl bara att fullfölja med anmälningslista(?) - eller räcker det så här? Tycker att Flat Mates förslag är bra och antar att vi avser samma dag för träffen dvs fred 26/11, 19.30 - 22.30.
/ Nästan först till kvarn ...... hälsn
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Jaja, men de har vart en korvmoj där innan....

Såg också att hamnkrogen har stängt i vinter, annars finns ju Blomstermåla, men dom är väl svindyra, lite synd bara med Mariedal att man inte kan få ett glas vin till filén, men om övriga vill äta där är det ok för oss, vi är 2 vuxna o 2 barn.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

"Ludde" trodde att du var spontanare än så, behöver vi verkligen dra detta i "långbänk", näää handla först tänk sen (om det då är möjligt)!

Om vi är ensamma där (= slutet sällskap) så kanske "medhavt" är OK, speciellt om forne kaptenen Ted - förhandlar!

Vi ska inte leta efter svårigheter, det gör alla andra - se möjligheterna i stället, de finns alltid!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Jaja, men de har vart en korvmoj där innan....

Såg också att hamnkrogen har stängt i vinter, annars finns ju Blomstermåla, men dom är väl svindyra, lite synd bara med Mariedal att man inte kan få ett glas vin till filén, men om övriga vill äta där är det ok för oss, vi är 2 vuxna o 2 barn.


Att jag skrev att det har varit en korvmoj där innan var inte i syfte att dra nåt i långbänk...
Jag menade så här, att eftersom det har varit en korvkiosk på samma ställe innan var det väl inte konstigt att jag ställde frågan... Att det tidigare har varit en korvkiosk har ingen som helst inverkan på min uppfattning om vad de nu serverar....
Jag skrev att det är helt OK för oss, vi är fortfarande 2 vuxna o 2 barn, vore väl trevligt om man kunde ta ett glas vin till maten.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Konkreta förslag är lätta att ta ställning till.

Om ett glas vin eller två till filén är det avgörande för valet av arena, så faller naturligtvis Johannas "före detta vad det nu varit eller inte varit" pladask! Så enkelt är det, och det är då de andra goda förslagen tar över. Låt oss höra!

"Å visst ska barnen få ett glas öl" sjöng och diktade Hasse å Tage så eftertänksamt!
 
F

F.d. 14497

Guest
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Bonzo
skall vi inte vara med på 4-årsdagen, inte i Kungsbacka, utan här i Santa Pola, vi är ju ett antal HBK:are här????
lowelowe
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: 4-års jubileum i Kungsbacka?

Bra Owe, bjud in på din goda fisksoppa eller annat gott. Vin har ni i närheten.

hörs på skype:dog:
 
Toppen