• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

3 abonnemang

Sander

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Och för oss som brukar vara i Florida Mexico eller Thailand vintertid så är 3 världen alldeles utmärkt har fungerat klockrent 30 dagar åt gången. Man kan ringa fritt i landet som man är i och till svenska nummer plus upp till 20gb data vilket brukar räcka utmärkt då det oftast finns bra wifi på hotellen numera.
 

Andeel

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
32956
Medlemskap
2024
Har chilimobil på tre nätverk, funkar bra för mig.(södra sverige) Kan dela "kompislänk" för rabbat om någon vill prova.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Täckningskartor för sitt tänkta område är bra att kolla upp innan man väljer operatör, men idag använder flera operatörer varandras master så det är definitivt inte avgörande,
men däremot vilka band de olika operatörerna använder, är man oftast i städer eller efter större vägar så funkar alla, kommer man däremot ut på landsbygden eller t.o.m i vildmarken, då skiljer de sig åt.

Desto lägre frekvens, desto längre räckvidd, LTE450 ger bäst räckvidd men funkar inte att använda mobilt, så LTE800 är bästa räckvidd på landsbygden.

bandhosoperatörer.JPG
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Vad har ni för erfarenheter? Funderar på att byta.
Är 3 bra?
Ska du köra i södra Sverige går det säkert bra men upp till Norrland och inlandet utanför de stora vägarna bara kanske. En av mina grannar blev övertalad av säljare att det inte var några problem med 3. Grannen var vansinnig när han kom hem efter resan till Dalarna och Värmland. Han bytte operatör direkt när han kom hemmet. Jag själv kör med tele2 och mycket uppåt Norrland och är nöjd. Lycka tiłl med bytet.
V
 
Toppen