Naturligtvis är det så, jag skrev inte heller att du blir bötfälld men stoppa av polisen, varför skylta med högre vikt än du har,det är ju istället risk att du drar på dig polisens uppmärksamhet om du tex. kör 3.5tonsväg med dessa skyltar,jag river av skyltarna så fort jag lämnat Frankrike.
Så kan det ju vara men skulle de stanna mig så är jag ju fortfarande en 3,5:a
Men som sagt: ser man skyltarna i en vägningskontroll finns ju möjligheten att man släpper mig vidare och idéen med skyltarna tycker jag är bra, förutom att jag tycker om dem. För mig är de förknippade med Frankrike, ett land jag tycker mycket om och ofta återvänder till med glädje. Sedan om det är klokt eller inte är nog upp till var och en att bedöma. Vi brukar försöka att inte åka med överlast men när vi fricampar vill vi ha fulla tankar och då kan det hända att det blir några kilo för mycket.
Oavsett, detta är ett sidospår och tråden handlade ju egentligen om 16”tumsfälgar på lightchassi. Vi tycker de rullar på bra och när vi diskuterade valet av fälgar när vi köpte husbilen hette det att bilen blev mjukare i gången (bättre komfort). Sedan tycker jag personligen att den blev snyggare men komfortdelen var av större vikt för mig,
Med vänlig hälsning, DavidS