• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ÅFA faktura

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Hej ÅFA-kunder!
Jag fick en faktura idag och undrar när ÅFA börjat med att ta ut en faktureringsavgift på 75 kr!?
Den överstiger rabatten så denna tankning av 67,39 l Preem EVO Dieslel blir 13 kr dyrare än om jag jag betalat ordinarie pris utan rabatt.
// Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack, Magnus! Jag har aldrig tidigare belastats med en fakturaavgift på pappersfakturor heller
eller fått något meddelande om nå´n förändring.
Ringde ÅFA och lämnade ett meddelande då jag bara fick svar av en telefonsvarare.
Nåväl, jag lär nog få svar om vad som gäller så småningom.
//Kjell
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.141
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Se här:

 

Lars Gradén

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
37230
Medlemskap
2024
Jaha, tackar. Låter som ett dyrt företag: Rabatten är på 1,14 men dieselpriset är ju 21,63 blir ju 20,50 per liter. År inte det dyrt?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.593
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Där jag tankade billigast i snitt i hela Europa var på IDS-mackarna. Kortet får man också via ÅFA
 

Torshälla

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
25548
Medlemskap
2024
Hej ÅFA-kunder!
Jag fick en faktura idag och undrar när ÅFA börjat med att ta ut en faktureringsavgift på 75 kr!?
Den överstiger rabatten så denna tankning av 67,39 l Preem EVO Dieslel blir 13 kr dyrare än om jag jag betalat ordinarie pris utan rabatt.
// Kjell
Jag hade ingen avgift på min e-faktura
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Anmäl att du vill ha E-faktura så slipper du avgiften. Vi som haft kortet några år fick ett brev per E-post förra året om en sådan ändring och att dom skulle ta ut avgift för pappersfaktura.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack för Era råd! Jag har kontaktat ÅFA och allt är fixat. De beklagade för att de missat informera mig om mejlfakturan.
//Kjell
 

Stefan Nordberg

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30824
Medlemskap
2024
ÅFA-rabatten är ett bra sätt och ger c:a 5% på pumppriset. Jag köpte sen en KCR-box till min förra HB, Fiat 177 hkr, som monterades in av FIAT-verksta'n i Ö-vik tillika husbilshandlaren Magnus Bil, och tjänade därefter ytterligare 10% på förbrukningen. Det gav en mkt starkare motor med mkt trevligare körning med mindre växlande. från 400 Nm till 480 Nm. Kört med denna 4500 mil och boxen betald sen länge.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.784
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
ÅFA-rabatten är ett bra sätt och ger c:a 5% på pumppriset. Jag köpte sen en KCR-box till min förra HB, Fiat 177 hkr, som monterades in av FIAT-verksta'n i Ö-vik tillika husbilshandlaren Magnus Bil, och tjänade därefter ytterligare 10% på förbrukningen. Det gav en mkt starkare motor med mkt trevligare körning med mindre växlande. från 400 Nm till 480 Nm. Kört med denna 4500 mil och boxen betald sen länge.
Var rädd om växellådan, den är inte gjord för så mycket vridmoment!
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.278
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
ÅFA-rabatten är ett bra sätt och ger c:a 5% på pumppriset. Jag köpte sen en KCR-box till min förra HB, Fiat 177 hkr, som monterades in av FIAT-verksta'n i Ö-vik tillika husbilshandlaren Magnus Bil, och tjänade därefter ytterligare 10% på förbrukningen. Det gav en mkt starkare motor med mkt trevligare körning med mindre växlande. från 400 Nm till 480 Nm. Kört med denna 4500 mil och boxen betald sen länge.
Med KCR box luras färddatorn att visa för låg förbrukning. "just saying"
 
Toppen