• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är jag för petig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Kanske utanför debatten men ändå..., min inverter monterades på mitt förslag uppochner och en kondensator smällde (i tysthet). Efter att ha öppnat locket inser jag att invertern är byggd med botten, kretskort, komponenter, kylflänsar, luftutrymme och en överdel. Fläktarna ventilerar luftutrymme och kylflänsar och det är givet att värmen stiger.
Min nya inverter är monterad med botten nedåt - Ett tips i all välmening

Out of bounds

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Ber om ursäkt, men varför tar man fett ”öppet” på ett internetforum? Vad skall ändra sig av det.
Är inte en privat kontakt med företaget bättre.
ARN hjälper till med sådana här saker, kostar inget. Jag förmodar denna firman följer deras utslag om du anmäler det dit.

Bara en försynt fråga, vill du hellre ha det här så är det bara att fortsätta tråden.
Ingen kritik eller pekpinne eller annan negativt.
Bara en försynt undran.

Mats Erlandsson

FD HBK Medlem
Kommun
Limhamn
HBK-Nr
29064
Medlemskap
2022
Priset på invertern är ju hur enkelt som helst att kontrollera, www.dometic.se sök dsp2012 så är ju den saken ur världen. Om du sedan hittat den någonstans för 8000kr är ju helt ointressant i detta fall, då vi handlar av just Dometic i Sverige. Vi meddelade dig också att vi kunde bygga om, något du ändå senare bad ett annat företag utföra, så förstår inte riktigt vad problemet är. Du behövde ju en kraftigare modell för att driva din bryggare, så vad är det du inte förstår? Du har betalt för en installation till den tillhanda 1500w inverter vi först installerade och sedan för utbytet till 2000w, dock med samma installation som till din 1500w. Jag anser att den här diskussionen är avklarad här för vår del, det finns ingen som helst anledning att föra den här typen av dialog vidare på ett forum. Trevlig helg till er alla.
Mitt problem är ju bland många att ni anpassar berättelsen efterhand. Jag förstår inte varför en dyrare DSP2012 köpt hos er skulle vara bättre än en billigare DSP2012. Ni har tidigare meddelat mig att för att ni skulle klara monteringen var ombyggnad av husbilen nödvändig och att jag fick kontakta säljaren om detta. Ert problem är ju att ni försöker slingra er med uppenbara lögner i stället för att erkänna att ni gjort fel. Ni borde sagt att vi skall lära oss av detta och självklart ersätta verifierade kostnader fullt ut. Detta hade gett er respekt som företag.

mickerudolf

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
23741
Medlemskap
2024
Mitt problem är ju bland många att ni anpassar berättelsen efterhand. Jag förstår inte varför en dyrare DSP2012 köpt hos er skulle vara bättre än en billigare DSP2012. Ni har tidigare meddelat mig att för att ni skulle klara monteringen var ombyggnad av husbilen nödvändig och att jag fick kontakta säljaren om detta. Ert problem är ju att ni försöker slingra er med uppenbara lögner i stället för att erkänna att ni gjort fel. Ni borde sagt att vi skall lära oss av detta och självklart ersätta verifierade kostnader fullt ut. Detta hade gett er respekt som företag.
En dyrare DSP2012 är inte bättre än en billigare, det är ju samma modell, men den har aldrig haft ett rekpris på 8000kr. Vi har inte anpassat berättelsen överhuvudtaget, faktan finns ju, vad att ändra? Du har köpt bilen av en handlare där vi erhållit produkter att montera, vilket också gjordes, EFTER detta önskade du en större inverter för att klara din bryggare och då byttes den ut mot DSP2012. Vad är ändrat av oss? Att du sedan önskade få kablaget utbytt efter detta, något vi ej debiterat dig för är väl inte heller något uppdiktat?? Allt finns ju på papper och i vår bokföring, så det är väldigt enkelt att bevisa.
Måhända att det skulle kunna vara så att den 1500w inverter som vi fick till oss att montera skulle monterats i en annan position, men det är isf en liten fläkt som slits och det vid kontinuerlig drift med fordon i drift. Det har ju oavsett vad ingen som helst påverkan vad det gäller din bryggare. Nu har jag redan skrivit mer än vad jag lovade tidigare, vill du fortsätta diskussionen så är du välkommen att maila mig till info@jrlarmcenter.com , ringa 0317950304 eller rentav besöka oss i Lindome på Elementvägen 1. Trevlig helg. Michael

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen