• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen på väg att skaffa en padda.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Nu som först har tummen lossnat har suttit hårt länge länge.
Bestämda steg in på elgiganten och skulle ha med en samsung galaxy tab hem, då var de slut.
Ni som har den är ni nöjda.
Är det ngt som inte är bra med den./susanne
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Formatet! Var ska du göra av den på dina utflykter! Hemma har du väl en riktig dator, antar jag. Om du väntar lite så kommer den nog snart att säljas med ett riktigt lock med skärm och ett riktigt tangentbord utan att för den skull bli så mycket klumpigare än dagens paddor!
icon10.gif
icon10.gif


Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Nej Jappe, det är just avsaknaden av externt tangentbord, mus och klumpiga lock som gjort plattorna så populära. Dessutom kan de så mycket mer än en vanlig laptop och är enklare att använda.

Men jag skulle naturligtvis bara nöjt mig med den bästa nämligen iPad. Alla 200.000 köpare varje dag kan inte ha fel.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Kollade på hur asus såg ut med tangentbord men då kan jag ju lika gärna köpa en liten bärbar. Jag skall ha den i bingen o i soffan när det zappas på tv,n i så fall. Vi har ju 2 samsung galaxy 2 telefoner på firman det är mest därför jag kollat på den.
Men jag får nog åka in till en mindre butik i stan i morgon o kolla. Så får jag se vad de har att erbjuda de har ju en suverän service också, måste tänka på det också. Jag skall kolla på nätet nu och se vad de säger. Tackar Susanne
(Sonen bläddrade på ipaden och den var snabbare .)
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Om du köber en samsung tab, köb en der uppdateres til nya styresystem Ice Cream Sandwich i den närmeste fremtid, så er den snappere end Ipad2 :)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.765
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Kollade på hur asus såg ut med tangentbord men då kan jag ju lika gärna köpa en liten bärbar. Jag skall ha den i bingen o i soffan när det zappas på tv,n i så fall. Vi har ju 2 samsung galaxy 2 telefoner på firman det är mest därför jag kollat på den.
Men jag får nog åka in till en mindre butik i stan i morgon o kolla. Så får jag se vad de har att erbjuda de har ju en suverän service också, måste tänka på det också. Jag skall kolla på nätet nu och se vad de säger. Tackar Susanne
(Sonen bläddrade på ipaden och den var snabbare .)

som jag uppfattade det kan du Med Asus:en Använda den både med och utan tangentbord, då finns ju bägge möjligheterna?!
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Vi har använd vår samsung galaxy sedan oktober.
Köpte simkort av 3 hemma
Här i Spanien har vi Vodafon vi använder den tillsamans med GPS:en det är större skärm surfar och läser böcker och spelar wordfeud. Lång batteritid!
Vi är nöjda

Vi har Android så vi kan kopplar kontakt och kalender med den.
Vi kopplar upp den andra datorn med portabel Wi-Fi-Hotspot.
 
Senast ändrad:

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Väntar på Galaxy tab 7.7 Den kommer att sitta fint i i HB fordonsmonterad och med en Navigon (eller annan) GPS navigator app. Bara väntar :msn_laugh:

Lagom stor och med bättre skärm än befintliga 'paddor'

Dessutom Android.. uppdaterbar till 4.0 (Ice Cream Sandwich) det blir nåt det ....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Varför nöja sig med 7.7 när det finns 10 tum?

Du kan ändå inte få ned den i fickan. Väljer du 10 tum kan även passageraren följa med på kartan under färd.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Det är just det som är grejen med 7.7...skärmen. Man kan kolla från sidan utan att färger eller bild förvrids. Dessutom är den avsevärt ljusstarkare än 10 tummarn. Större är inte alltid bättre :msn_embarrassed:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Vilken 10-tummare är det som inte kan betraktas från sidan?
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Vill inte argumentera för min sak men kolla lite på Galaxy tab 7.7 data och youtube videos så kanske du förstår min poäng. Jag vill gärna ha en 'lagom' stor skärm som man kan surfa på och som kan sitta monterad ovanpå instrumentbrädan utan att skymma. Personligen tycker jag 10 tum är för stor.

Dessutom har 7.7 bättre processor och möjlighet att ansluta externt minne. Klarar full HD uppspelning i 1080p samt spela in i 720p

dvs nyare maskin... bättre prestanda
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Ett tips är att du provar själv först, alltför många köper grisen i säcken. 7.7 tum är ganska litet format att använda som både surfpltta och navigator i en husbil.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Ja det är mycket man får reda på här.
Tror ej jag vill ha med ett tangentbord men är ej helt säker än. Sedan vill jag ha en 10 tums tror jag. Börjar ju se dåligt kan ju inte läsa snart på ex burkar om vad det innehåller ex kryddor m.m. Men de gör nog all text liten för man inte skall kunna läsa om vad innehållet är. Även i tidningar. Så det lutar åt en större skärm. Men vilken? Puh.
Jag kommer att åka in till min telebutik idag och se om de har något att erbjuda för där är det lättare att komma tillbaks om man inte är nöjd eller som jag troligen behöver hjälp för det här är helt nytt för mig. Men med detta forum så är man ju ganska säker på att få hjälp om man skulle handla på elgiganten eller ngn liknande affär. Mer tips tas emot.Tack alla Susanne
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Vill inte argumentera för min sak men kolla lite på Galaxy tab 7.7 data och youtube videos så kanske du förstår min poäng. Jag vill gärna ha en 'lagom' stor skärm som man kan surfa på och som kan sitta monterad ovanpå instrumentbrädan utan att skymma. Personligen tycker jag 10 tum är för stor.

Dessutom har 7.7 bättre processor och möjlighet att ansluta externt minne. Klarar full HD uppspelning i 1080p samt spela in i 720p

dvs nyare maskin... bättre prestanda

Jag använder en Galaxy Tab 10.1 nu och hade en iPad tidigare. Jag håller med om att 10" skärm är lite stort och skulle gärna ha en lite mindre. Men jag åker mycket buss, så det är där jag använder den mest...

Det finns många fördelar med tab 7.7, men en av de största är väl att skärmen är "superAmoLed". Den är bättre på det mesta, men särskilt bra när man soom jag sitter på bussen och läser böcker på den. Jag har svart bakgrund och vit text - AmoLed lyser inte upp de svarta partierna alls, vilket gör att det blir än mer behagligt att läsa, men också att den drar mindre batteri...

Jag har som sagt använt både ipad och nu Galaxy tab och jag upplever dem jämbördiga. Galaxy är klart bättre att titta på film på. men iPad är lite bättre att skriva på - inte tangentborden, de fungerar lika dåligt på båda, men det är ju en del av konceptet som man får leva med (eller skaffa ett separat). Problemet jag har med min galaxy är att det är klurigt att placera markören på rätt ställe för att rätta något man skrivit. Där fungerar ipaden bättre.
Sen flyter bläddring och annat lite bättre på ipad, den flyter lite renare så att säga, men det är ingen stor grej.

Har man en massa Android innan med program och annat, så är det klart man köper en android tablet (och Galaxy tab är den bästa än så länge), har man iPhone sedan tidigare så är iPad av samma orsak det enkla valet.
(Jag är dock övertygad om att knarrevik, som Applefantast, inte håller med :) )

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Jag har inte testat någon Androidplatta ännu men jag har haft 3 Androidlurar (2 för tillfället) och de kommer inte upp till iPhones känsla. Eftersom 8 av 10 väljer iPad före Androidplatta så kan väl alla inte ha fel.

Jag hade väntat till slutet på månaden innan avgörandet då iPad 3 lanseras. Om man får tro ryktena blir den något utöver det vanliga.

Tillgången till bra appar har också stor betydelse och där råder ingen tvekan var man hittar de bästa.
 

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.

Hej,håller med Knarrevik,IPad är helt kanon,har haft min nu i 4 mån o jag ångrar inte alls köpet,satsade på 3 G versionen o 32 GB,den klarar det mesta
för mig o snart så blir den att sitta med i HB:n o lotsa oss fram på våra turer
genom landet,bra batteritid o suverän som läsplatta !!!!!
Bara 10" skärmen, helt kanon,vill inte ha nåt mindre !!!!
Enkel oxå att skriva på,jag är frälst,kanske för att jag oxå kör med IPhone !!!

Ha det gött alla :msn_laugh::mh::mh:
 
Toppen