Hej, är inte heller någon vidare expert på turbokonvertering av en vanlig diesel, men vet i andra sammanhang på enkla dieselmotorer så fick man skruva upp dieselpumpen rejält för att det skulle göra någon nytta alls, vilket troligen gjorde att den fick alldeles för mycket bränsle när turbon inte laddade, men av föga intresse på någon enklare maskin som fick ryka fritt.
Vet tyvärr inte skillnaden på 1.9 motorn med eller utan turbo. Men typ 2.5L motorerna i husbilarna och även personbilar runt de årtalen när det fortfarande satt en mekanisk pump på motorn så hade pumpen ett membran som påverkades av turbotrycket och ökade på bränslet vartefter trycket ökade oavsett om man inte ändrade på gaspedalens läge, som Wizard påpekar ovan. Det fanns även en så kallad elektromekanisk dieselpump som behövdes för enklare avgasrening med en lamndasond och då kunde man styra tiden som insprutningen skedde med elektronik (och också därmed väldigt enkelt att trimma de motorerna..........

men en annan historia).
Men du behöver troligen/säkert något som kan öka bränslet i förhållande till turbotrycket för att uppnå något vettigt.
M.v.h. JANKRO.