JANKRO
HBK Hedersmedlem
Hejsan gubbar, vad envisa ni är , man får för det mesta tyvärr inte så fantastiska siffror vid torkarmotorns pluskablar även om man mäter med minus direkt mot jord.
På min bil var alla jordpunkter fixade långt innan, men varken ljuset eller torkarmotorn vaknade till så man blev nöjd. Jag har för mig att det bara blev 0,3 V bättre med minus på mätinstrumentet mot bra jord. Torkarna kunde nästan stanna vid max kärvhet mot rutan, seg beläggning på rutan och lätt duggregn..........
Jag vet inte hur kylarfläkten är kopplad dieslarna, men i bensinversionen så ligger strömmen på hela tiden när tändningen är på och så jordas fläkten ner direkt genom termokontakten i kylaren, funkar inget vidare på en så viktig detalj. Jag har två eftermarknadsfläktar i kylaren så det fick bli samma version även där för att få fart på dem, originalkablar och termokontakt fick styra reläer som får frisk spänning/ström från en plint vid batteriet.
Blinkerstakten verkade svårare att åtgärda så det fick bli en genväg, diodlampor som lyser bra ner till 9 V, och ett elektroniskt blinkrelä som håller blinktakten utan avkänning från förbrukningen.
Grattis Ruben du har nästan en volt mer än vad min bil släppte fram .
M.v.h. JANKRO.
På min bil var alla jordpunkter fixade långt innan, men varken ljuset eller torkarmotorn vaknade till så man blev nöjd. Jag har för mig att det bara blev 0,3 V bättre med minus på mätinstrumentet mot bra jord. Torkarna kunde nästan stanna vid max kärvhet mot rutan, seg beläggning på rutan och lätt duggregn..........
Jag vet inte hur kylarfläkten är kopplad dieslarna, men i bensinversionen så ligger strömmen på hela tiden när tändningen är på och så jordas fläkten ner direkt genom termokontakten i kylaren, funkar inget vidare på en så viktig detalj. Jag har två eftermarknadsfläktar i kylaren så det fick bli samma version även där för att få fart på dem, originalkablar och termokontakt fick styra reläer som får frisk spänning/ström från en plint vid batteriet.
Blinkerstakten verkade svårare att åtgärda så det fick bli en genväg, diodlampor som lyser bra ner till 9 V, och ett elektroniskt blinkrelä som håller blinktakten utan avkänning från förbrukningen.
Grattis Ruben du har nästan en volt mer än vad min bil släppte fram .
M.v.h. JANKRO.
Senast ändrad: