Anne & Klas
HBK Medlem
Fick ett brev på posten i fredags från en Tysk advokatbyrå där jag fick reda på att jag parkerat fel på Jägersrovägen 151 i Malmö den 17 mars 2011. När jag var på Jula och handlade så parkerade jag som vanligt när jag har husbilen, i utkanten av parkeringsplatsen för att inte störa någon eftersom bilen är lite för lång för att rymmas i en P-ruta. Någon lapp på rutan var det inte när jag lämnade parkeringsplatsen. Det säger väl alla när dom vill koma ifrån en P-bot. Troligtsvis var kontrollanten i sin bil och höll på att skriva ut kontrollavgiften? Det var en regnig och blåsig dag. Det fanns massor av tomma p-platser runt omkring så jag störde nog edast den noggranne kontrollanten.
Någon påminnelse har jag inte fått. Kontrollavgiften är på 400 SKr och sedan vill advokatbyrån ha lite också. Totalsumman för att jag stod parkerad i två rutor kl. 15.15 en torsdag är nu 88,10€. Har kontaktat Hojab som sköter parkeringen åt Fastighesägaren på den parkeringsplatsen och dom har lovat att höra av sig.
Någon påminnelse har jag inte fått. Kontrollavgiften är på 400 SKr och sedan vill advokatbyrån ha lite också. Totalsumman för att jag stod parkerad i två rutor kl. 15.15 en torsdag är nu 88,10€. Har kontaktat Hojab som sköter parkeringen åt Fastighesägaren på den parkeringsplatsen och dom har lovat att höra av sig.