• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Ducato Cosmos Weinsberg -87

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Jag kanske är egoist men ser gärna att du fortsätter tråden, det roar mig och är intressant följa dina framsteg med bilen och följa dina ideér om förbättringar. Att höra vidare om din resa och veta hur det går är spännande att följa. Sedan är det lite speciellt att du åker i en veteran HB tycker jag, har ju en själv som jag använder som enda bil. Min har ju gått väldigt långt och var en prova på bil, men jag gillar den så tänker hålla liv i den.
Att höra om andra med veteraner på resor ger lite andra insikter på husbils livet, att det finns de med äldre bilar som ger sig ut på lång resor.
Att man kan ge sig ut i Europa med en lite motor svagare och äldre standard i bo delen och ha det minst lika bra som i nyare HB.
Kör nu försiktigt och ha en god jul på resande fot.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
En enkel resume på vår resa till Sp.
Öresundsbron, Rödby-Puttgarden
En natt Burg af Fehmarn.
En natt i Vetter, central ställplats gratis ingen service. Ligger norr om Köln.
Vi passerade Luxemburg fredag eftermiddag för en vecka sedan.
Fredagseftermiddagen var ingen bra tid att passera. Det var köer nästan hela vägen till man hade passerat Metz i Frankrike.
Det tog nästan fyra timmar från Vasserbillig till Pont-a-Mousson, där vi övernattade på ställplatsen. 12 euro inkl. tömning, fyllning och el 5 amp.
Vi måste göra en omväg utanför Lyon då vi inte har partikelfilter på vår diesel.
En övernattning Aire de Communay-Nord söder om Lyon på en stor mack. Stannar normalt inte i närheten av Lyon. Men det gick bra denna gången.
Två nätter på ställplatsen i Empuriabrava. Ingen service men gratis.
En natt, la Volta, Peniscola 12 euro, full service.
Två nätter platja del Carabassi friplats fyra km norr Santa Pola, gratis.
Idag checkat in på area de autocaravanas los Narejos över julen.
Lade in våra stopp om du har någon nytta av något av dom.
Trevlig resa Bengtic och fortsätt skriva.
Och solen skiner här.

Krister o. Ursula

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Varför inte en resetråd med namnet "På vift i Cosmos med Bengtic"

Det finns en nu.

M.v.h. JANKRO.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Om det är något så finns jag hemmavid.
Ja Stefan din hjälp är ovärderlig. och din varning när jag körde hem för 2 år sedan var mycket värt annars hade jag hamnat i snökaos. Plus att du kan allt om reservdelar och var dom finns.

JANKRO har hjälpt mej mycket för att komma så här långt. Har fått mycket råd om bilen där han kan allt in i minsta detalj, tror faktiskt han har en sprängskiss lagrad på allt inne i huvudet.

Toyota har hjälpt mej mycket med goda råd och planering av vilken tid man kan köra utan att riskera snö och halka.

Sen finns det andra vänner som bidragit en av dem kommer säkert dyka upp här med sitt harem.

Toppen