johan ström
FD HBK Medlem
Hej ska köpa en inverter och undrar om nån har denna
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad ligger effektförbrukningen på i din bryggare?Hej ska köpa en inverter och undrar om nån har denna
Carbest Inverter 12V Ren Sinus 3000W
sunwind Sinusomformare 2500W
eller denna ska köra Nespresso maskinen och ladda datorn, har idag ett litium sbl 150 ah och 185w solpanel, eller har ni nåt annat märke som ni vet är bra men ej över 6500kr mvh johan
Blir nog en på 2kwVad ligger effektförbrukningen på i din bryggare?
Det kryllar av ok inverters, men behöver du verkligen en inverter på 3kW?
En på 2kW känns mer lämplig till ditt batteri.
Själv har jag en Dometic 1500, den klarar lätt min
Dolce Gusto kapsylbryggare.
Jag hade kollat på Amazon och tagit en med ren sinus och en effekt på 2000W kontinuerligt, då har du en inverter som har låg egenförbrukning och bra reservkraft om du vill driva något som kräver lite mera, t ex dammsugare eller hårfön som ju är viktiga saker för en delHEJ
Vilken typ / storlek av inverter skall jag installera då jag i första hand behöver driva min Telia puck/internet/ Dator samt Apple TV ?
Tacksam för förslag
MVH
Leif
Jag hade en victron 375w ren och körde tv och Xbox (tv-spel) och det funkade utan problem, viktigt att köpe en ren inverterHEJ
Vilken typ / storlek av inverter skall jag installera då jag i första hand behöver driva min Telia puck/internet/ Dator samt Apple TV ?
Tacksam för förslag
MVH
Leif
Jag hade kollat på Amazon och tagit en med ren sinus och en effekt på 2000W kontinuerligt, då har du en inverter som har låg egenförbrukning och bra reservkraft om du vill driva något som kräver lite mera, t ex dammsugare eller hårfön som ju är viktiga saker för en del
Edit: Här är en som verkar ok, kanske i största laget för dig men då har du ju lite reserv. NOVOPAL Spänningsomvandlare 2500W/5000 W 12V 230 V växelriktare dubbel usb power inverter med 2 uttag och LCD-skärm, för bil, husvagn, båt, camping, resor : Amazon.se: Fordon
Behöver du verkligen en inverter för detta?HEJ
Tacksam för förslag
MVH
Leif
Det viktigaste här är väl iofs att det inte är TS som ställde denna frågan men iaf.Varför rekommendera en så stor inverter till det som ts frågar om, när förmodligen en på 500W räcker. Hög tomgångsström, tar mycket plats
och kostar onödigt mycket.
Det viktigaste här är väl iofs att det inte är TS som ställde denna frågan men iaf.
Därför att de flesta invertrar med MOSFET (vilket är det vanligaste) inte tar mycket i tomgångsström. Har du en lågfrekvensinverter så tar de mera, inte tu tal om det men herregud denna funkar ju lika bra isf Epever IPower Inverter 500W ren sinus DC12V / AC230V
"Problemet" är väl egentligen att tomgångsförbruknigen är i stort likvärdig och en stor inverter har ett större användningsområde.
När någon ställer en fråga så är det ju oftast för att få ett svar eftersom man är osäker och då bör väl alla svar och åsikter vara bra. Jag kan ju dock ha fel i det fallet. Personligen så skulle jag köpa den större eftersom oftast så växer behovet när man ser vilken nytta man har av en större inverter. Sedan så kan ju frågeställaren själv ta ett beslut. Kanske du själv kan rekommendera någon inverter?
Sedan så behöver i sig frågeställaren ingen inverter om det ska vara på det viset vilket redan har påpekats i inlägg ovan och då faller ju frågan per automatik.