• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Leena's Blog

491
General
hos farmorleena - Här bloggar jag om allt och ingeting men snart om husbilen som kommer till Sverige i nästa vecka. Leena:rolleyes:
335
General
flunsa trodde jag att jag åkt på timme för timme blir förskylningen värre men jag som fått svinvaccin ska ju inte bli sjuk svaret kom i eftermiddag lilla gosingen som jag gosade med i söndags varit på dagisbesök och efter det blivit lite snuvig o nysit en del har smittat mig inte kan man bli...
289
General
på en behaglig arbetsvecka. Stadstur med fika, skvaller och shopping med dottern. Liisa var hungrig så det blev smörgåstårta för henne och jag kunde inte låta bli att smaska i mig en smarrig cheeskake citron till kaffet. Vi traskade runt bland affärerna i stan lite onödigt blev köpt men oxå...
312
General
blir det snart, har nu gjort min helg, bara 37 timmar har det blivit. Bara gå sista rondan o sedan vänta in dagsjuksköterskan. Nästan gång jag arbetar natt då är vi i december o med allt det innebär och ännu närmare till det som jag tror många med mig väntar på, kanske tomten? eller är det våren...
393
General
är det här i dag. Dimman hänger i träden, löven faller mot marken o ca 4-5 g varmt. Dimman kommer säkert att skingra sig o en härlig höstsol tittar fram. Det här vädret gillar jag. I dag blir det marknadsbesök, kanske unnar jag mig något litet marknadsgodis men en lunchfika med dottern blir det...
273
General
inte haft möjlighet att flexa hem tidigare skön promenad den lilla korta biten mellan hem o arbete en kopp kaffe ena handen o pennan i den andra tomt i huvudet men nått måste ner på matlistan uj vagnen blev visst full i alla fall när vi kom ut från affärn bra då blir det mat i helgen men i dag -...
371
General
på långledigheten, som har varit hur skön som helst fast det har varit busväder. Lilla gosingen, snäll som alltid, höll i gång oss som vanligt. Leka med köks-attrialjer är ju roligare en alla leksaker som finns, det ska bankas o trummas med kastruller, visa muskler ohh så stark han är. Det...
277
General
här har det varit underbart höstväder men just i dag ska det bli en dag med mulet, blåsigt o kanske regn just i dag ska alla vi på mitt jobb ut i det fria till en ö först ska vi arbeta o ha utbildning sedan, senare ska vi fira av en arbetskamrat som går i pension hua bara vi inte blåser bort...
305
General
på den extra tid jag arbetat. Fått beviljat tre veckors ledigt, så i morgon blir det resa. Ska bara arbeta sista natten, sova ett par timmar sedan blir det Italien igen, avslutar resan med att besöka Jönköping och Elmiamässan efter det är det den sköna hösten som gäller. Gunilla, ni är inte...
226
General
eller som då maken helt skrämde vettet ur mig. Husbilsresa utefter Göta kanal, hittat nattplats i Sjötorp, kvällen var sen o varm, sugen på ett dopp i varma Värnen, cykeltur för att hitta ett bra badställe liten lokal badplats hittas jag hoppar i maken står kvar o vaktar cyklar ut på djupet...
267
General
igår kanonväder, en av de varmaste o finaste dagarna i sommar o var är jag? Jo, på jobbet, inlåst o kan bara kila ut små korta stunder. Idag mulet o inte lika varm o då är jag ledig. MEN jag har mitt eget lilla solsken idag alldeleles för mig själv, fast just nu så middags-sover den lilla...
406
General
Posta till din blog, som finns på vänster sidan, går du in på. Då skriver du en ny blog. Som vanligt skiner solen o jag ska snart till jobbet, typiskt, var ledig 1 1/2 dag o vi tog en tur till Kalmar. Måndagkvällen var ljummen MEN blåsig inget skönt att sitta ute. Igår när vi kom hem var det...
273
General
sitter här o är helt ledbruten Lilla gosing 10 månader älskar att gå fast han kan det inte själv någon måste hålla händerna o då ska det springas fram o tillbaka roligast är ju om någon jagar oxå Men det är ju hur härligt som helst så vad är en ledbruten rygg den är glömd nästa gång det är dags...
298
General
brukar vi ta ibland när vi är lite lata o inte orkar röra på bena. O det var vi i kväll, skönt att bara strosåka omkring titta på allt o ingenting. Förbi nere vid hamnen o där står 37 st husbilar, alltså mer än fullt. :yes: O våran står i garaget, klar att köras ut, men när? är en annan fråga...
247
General
på min semester:o tänker tillbaka o vad fort det har gått, dessa 6 veckor många många mil har vi åkt badat, solat, ätit o druckit gott, många glassar har det slunikt ner i värmen. Varit med om riktiga åsk/regnoväder o stormbyar men haft turen att missa hagelskurarna vi sett drivorna av. Vandrat...
314
General
kunde gärna ha varit en onsdag eller torsdag men inte fredag för då är det helg, det visste jag. Var totalt veckovill :confused: hela dagen även att jag var på arbetet o höll på med dagens datum hur många gånger som helst. Kanske kan bero på att jag i måndags började med en blandad diet från...
268
General
att sova i dag. Somnade så gott före halv åtta. Blev väckt klockan nio av bankande på väggen precis där min kudde befinner sig, bankandet gick i genom öronpropparna. Upp o titta vad som var på gång, typiskt att de ska spruta på o fixa till reveteringen på denna sida just idag.:( Somnar om när...
402
General
Stod framför almanackan såg att nu var det inte många blad kvar tills bladet med semester står skrivet. Åtta veckor:) tre arbets-helger:D nu känns det att det börjar närma sig. Så nu måste kyla o gråväder försvinna, sommaren kommer snart:yes: Men innan den stora resan tar vi de mindre...
251
General
blev kort vi fick reda på att vi skulle få ett välkommet men oväntat besök:) så vi for hem redan lördag kväll men vi njöt som bara den på denna lilla korta resa, lång åkte vi inte, övernattade i Norrköping, inte den trevligaste av ställen att stå på men ändå ett ställe att stå på, lite shopping...
246
General
i denna tidiga skälvande timme och jag får snart gå hem till den skööööna sängen. :yes: Nätter kan vara långa eller korta beroende på vad som händer, denna natt har varit lååååååång, timmarna har segat sig fram men nu är det snart slut:) Strax börjar det ljusna och när jag går min korta...