Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Fast det står upp till - de drar troligen mindre på ”tomgång”.Det blir ju 500mA, är det inte lite mycket? En halv amper, stänger ni av routern när ni inte använder den? ZTE MF286D drar 150mA.
Gissar att toppförbrukningen ligger i samma linje som de andra.Ingen aning hur det är märkt, mätte i vintras.
Det har jag förståttNu är jag ju inte den som gissar. Hade ju varit intressant om medlemmar med annan utrustning gjort en strömmätning.
Hej har du testat än, var handlade du?Jag har beställt en Teletonika RUT X11 och en yttre antenn Poynting MIMO-3 5G LTE WiFi GPS. Jag återkommer med resultat när grejorna sitter på plats.
Min GL-X750 drar ca 300 mA (uppmätt).Nu är jag ju inte den som gissar. Hade ju varit intressant om medlemmar med annan utrustning gjort en strömmätning.
Vad har du för storlek på hängsäkringen?En uppdatering från min sida i detta ämne som ligger många varmt om hjärtat:
Jag har efter att jag använt min RUT240 ett tag kommit fram till att den är bra och stabil, dock så ger den en låg bandbredd mot vad man kan få på samma plats. Alltså ut med den!
Nu har jag installerat TP-link Archer MR600 4G-router och till den kopplat en takantenn från wifi.se.
MR600 går på 12v, det är bara att klippa kabeln från adaptern och koppla in den direkt på 12v systemet, med hängsäkring om man inte sätter på ett cigguttag med inbyggd säkring, tänk bara på + och - så dom kommer rätt.
Nu snackar vi hastighet i bilen! Med takantennen har jag mobiltäckning "överallt".
Kort sagt, en uppgradering jag är SÅ nöjd med !!
Lägger in länkar på det jag köpt och installerat.
TP-link Archer MR600 4G+-router med modem AC1200 - 4G-router
TP-link Archer MR600 är en snabb och pålitlig 4G+-router som delar ut ditt mobila bredband till flera enheter. Routern har inbyggt modem och fungerar med alla operatörer. Sätt i ett simkort och dela ut uppkopplingen hemma, på semestern eller som back-up ifwww.kjell.com
Takantenn för fast montering på husbil/husvagn (2G/3G/4G/5G)
Denna 5G MIMO takantenn (fungerar för alla mobila bandredder, både2G/3G/4G/5G. Om du sätter upp denna behöver du inte byta antenn om du skaffar en 5G router vid ett senare tillfälle.wifi.se
Jag har ju gått lite steget längre på monteringen, eftersom jag har router, tv & apple tv på samma ställe. Jag har därför satt in 2 st kopplingsplintar (en för plus och en för minus), plusplinten har jag säkrat av med 10A.Vad har du för storlek på hängsäkringen?
Jag har MR600 tycker täckningen är ganska bra utan yttre antenn,men har tittat på att montera extra antenn,nackdelen är att täthetsgarantin faller direkt när jag sätter borren i taket.En uppdatering från min sida i detta ämne som ligger många varmt om hjärtat:
Jag har efter att jag använt min RUT240 ett tag kommit fram till att den är bra och stabil, dock så ger den en låg bandbredd mot vad man kan få på samma plats. Alltså ut med den!
Nu har jag installerat TP-link Archer MR600 4G-router och till den kopplat en takantenn från wifi.se.
MR600 går på 12v, det är bara att klippa kabeln från adaptern och koppla in den direkt på 12v systemet, med hängsäkring om man inte sätter på ett cigguttag med inbyggd säkring, tänk bara på + och - så dom kommer rätt.
Nu snackar vi hastighet i bilen! Med takantennen har jag mobiltäckning "överallt".
Kort sagt, en uppgradering jag är SÅ nöjd med !!
Lägger in länkar på det jag köpt och installerat.
TP-link Archer MR600 4G+-router med modem AC1200 - 4G-router
TP-link Archer MR600 är en snabb och pålitlig 4G+-router som delar ut ditt mobila bredband till flera enheter. Routern har inbyggt modem och fungerar med alla operatörer. Sätt i ett simkort och dela ut uppkopplingen hemma, på semestern eller som back-up ifwww.kjell.com
Takantenn för fast montering på husbil/husvagn (2G/3G/4G/5G)
Denna 5G MIMO takantenn (fungerar för alla mobila bandredder, både2G/3G/4G/5G. Om du sätter upp denna behöver du inte byta antenn om du skaffar en 5G router vid ett senare tillfälle.wifi.se
Håller på och kollar, 4G LTE Smart Router.Jag köpte min på Amazon
Det går jättebra att sätta den antennen istället för spröten. Det är exakt den antennen jag har på min router.Håller på och kollar, 4G LTE Smart Router.
Kan man koppla in en yttre antenn i stället för spröten? Jag har det gamla antennröret och kan sätta den där.
Typ denna, Takantenn för fast montering på husbil/husvagn (2G/3G/4G/5G)
Jag har bett företaget att berätta hur mycket de förstärker på landsbygden med 4G (700-800 MHz) där de flesta av oss har behov av den. Samma frekvenser används även i ännu mer utsträckning i Europa.Kan man koppla in en yttre antenn i stället för spröten? Jag har det gamla antennröret och kan sätta den där.
Typ denna, Takantenn för fast montering på husbil/husvagn (2G/3G/4G/5G)