• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Världens vackraste skärgård men "inga" ställplatser.

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.202
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Enligt många är Stockholms skärgård, en av världens vackraste, men tydligen måste man ha jolle för att kunna uppleva den.
Otroligt lite ställplatser, en handfull finns att tillgå.

Har frågat Skärgårdsstiftelsen om tillgången, men de tillåter inte husbilar att stå på deras parkeringar. Synd tycker jag, för att servicehus finns ju redan och det blir ju en finansiell tillgång för dem. Här borde man kunna samarbeta.
Se bara på västkusten, dräller ju av ställplatser, och folk söker sig dit. (kanske en aning för många till vissa platser..)

Vad säger man?! - "Upp till kamp... för fler ställplatser i Stockholms skärgård" :cool:

Det dyker ju sakta upp några ställplatser, som till exempel Siggesta gård på Värmdö. Siggesta Gård - en helg på landet men det går sakta.
Finns trots allt rätt många husbilar i 08-land.
Du får ursäkta mig och ta det inte personligt....

Som jag ser det så är det en skrämmande tanke att bygga ställplatser i den fina naturen...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.202
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tar det absolut inte personligt.
Det jag menar är att ytorna finns redan, till exempelvis parkering, men man tillåter inte husbilar.
Bra....
På ön i Limhamn tillät kommunen husbilar....
Då kom också de som varken har eller gör sin toa i husbilen...
t. o. m jag klagade till kommunen när stanken av människor skit blev för mycket.:eek:..
Sen tog det inte lång tid förrän husbilar blev inpopulära....
Och kommun satte upp en skylt där det står nu förbud för personbil klass 2....
Detta är verkligheten när man tillåter husbilar att parkera...

Sen tycker jag att det skulle vara förbjudet att "annonsera" i en app eller liknande om en plats, om markägaren inte har gett sitt tillstånd...
Men jag är ju också lite olik andra ;)
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Du får ursäkta mig och ta det inte personligt....

Som jag ser det så är det en skrämmande tanke att bygga ställplatser i den fina naturen...
Vill man ut i skärgården längs Sveriges kust tycker jag att man bör skaffa båt. ( Där kan man släppa gråvattnet i havet utan att bli hudflängd)Håll husbilar på fastlandet.
 
Toppen