Heekulainen, om du säljer din husbil så är du inte längre husbilsägare och slipper tycka illa om dig själv, men jag ser att du justerat din ståndpunkt och att det nu bara är husbilsägare som missköter sig som du tycker illa om.
I ditt inlägg #9 skriver du:
Husbilsfolk: Ge oss mer ställplatser!
Markägare: Ok! *bygger platser och tar betalt för att räkna hem kostnaderna inom rimlig tid*
Husbilsfolk: Det är för dyra stäääääällplatspriseeer!!!
...
Jag ser inget om misskötsamhet där, bara påståendet att du och jag med flera klagar på priset på övernattningarna (eller nattparkeringarna som jag brukar kalla det). Att jag och många med mig tycker att ställplatserna blivit väldigt dyra beror nog på att dessa skall vara så tillrättalagda med massor av, i mitt tycke, helt onödiga serviceanordningar såsom exempelvis byggnader med toaletter och duschar, belysning och landström samt i vissa fall kök och tvätt vilket sammantaget ger ett högt avkastningskrav med tillhörande storlek på dygnsavgiften. Detta ger i sin tur behov av ett betalsystem som innefattar in- och utpasseringskontroll och besöksregistrering. Var tog friheten och spontaniteten i husbilslivet vägen?
//Michael, medlem