Hejsan, jag såg din tråd med frågor men hittade då inte bilderna som jag inte använt på länge.
Nu lyckades jag leta reda på dem igen efter Herbet's inlägg och eftersom en bild säger mer än tusen ord ( i alla fall i dessa sammanhang) så kör vi igen.
Här har du pluggarna som är lika men båda måste bort för att få ur all olja i lådan.
Gröna pilar.....
Den röda pilen pekar på bakre motor/växellådsfästet som brukar vara dåligt även om det inte syns på gummit. Kan vara värt att kolla samt byta så motorn inte vrider sig mer än nödvändigt vid belastning.
Visa bilaga 233910
Här har du backljuskontakten med två sladdar anslutna där man enklast fyller i oljan med lämplig tratt eller en tratt med en slang som förlängning. Den gröna pilen till höger, den vänstra pilen pekar bara på lådans ventilation.
Visa bilaga 233911
Och så oljestickan, den ser man om man kryper in under bilen/motorn och tittar snett upp bakom höger drivaxel (ungefär samma vy som denna bild) som kommer ut där enbart packboxen syns på denna bild, uppe till vänster syns oljestickan på bilden.
Visa bilaga 233912
Märkningen på stickan är ju i princip fel på alla stickor, men den här märkningen är Tagen ur en riktig verkstadshandbok från Peugeot.
Strunta i det blåa strecket...... De två röda är original och fel...... Det ensamma röda är det rätta och sitter ju ca.6.5 cm. under hatten på stickan och innebär runt lite plus 1.7 Liter i lådan.
Visa bilaga 233913
Det sitter en halvhög "vägg" inne i lådan som gör att man bara behöver fylla på ett ställe för när man fyller och nivån når upp till väggens höjd så fylls båda utrymmen till full höjd.
Lycka till.
M.v.h. JANKRO.