Ok stämmer nog2w är dom väl?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ok stämmer nog2w är dom väl?
Jag lyckades vid ett tillfälle få med packningen från den tomma flaskan så det blev dubbla packningar, då pös det och gick inte att täta med att dra åt, kolla detta å lycka till!Dag 56 måndag 24 / 1.
Telia har skrivit till Lottie att hon kommer att bli faktuerad om jag ringer från min spanska telefon. Vilket jag starkt ifrågasätter. Lottie har pratat med tre olika medarbetare på Telia men fick inget bra svar. Därför ringde jag till min operatör holaWifi. De har svarat skriftligt att Lottie inte skall behöva betala något när jag ringer.
Telia hävdade att det var de spanska operatörerena som faktuerade Telia. Men det skall alltså vara fel. Dör försvann en del av fm i telefon.
Efter lunch ger jag mig iväg österut.
Stannar på första Repsol macken för att köpa lpg och att byta min spanska gasflaska. Men de hade endast Butan och det vill jag inte ha. Lpg:n kostade 0,899 euro per liter vilket motsvarar 19,78 euro för en P 11:a.
På den andra Repsol kunde jag byta min tomma flaska mot en full med Propan. Kostade 16,12 euro. Alltså är det 3,66 euro billigare att använda flaska istället för det bekvämare lpg. Ca 40 sek för arbetet med bytet och att lyfta ca 25 kg in i det trånga skåpet.
Sist jag tankade lpg var i Tarifa den 19:e. Tankade idag drygt 10 lit vilket blir ca 2 lit per dygn för i första hand matlaging och varmvatten. ca 20 sek.
Svängde in i Miljas. Såg två svenskreggade HB men trångt som vanligt så jag stannade ej utan körde fram till vattenutkastaren och fyllde fullt i stora tanken.
Stannade för natten på en stor p - plats ( som är marknad på onsdag och lördagar) i Fuegirola. Körde in i stora valvet.
Visa bilaga 220944
Efter att ha parkerat så upptäckte jag att displayen på kylskåpet blinkade. Finns ingen gastillförsel. För jag hade stängt huvudkranen till lpg:n och glömt att öppna den till den spanska flaskan.
Men
När jag öppnar huvudkranen och slangavbrottsventilen till den spanska flaskan hör jag ett väsande ljud och det blåser lite, alltså ett läckage. Hämtar verktyg och skruvar åt lite till men det hjälpte ej. Försöker att lokalisera läckan och ändra på slangens vinkel utan positivt resultat. Jag vågar inte dera åt muttrarna mer för då kanske något går sönder. Så i morgon skall jag googla på husbilsverkstäder för att ev få hjälp.
Här är det gott om utrymme.
Visa bilaga 220945 Visa bilaga 220947
Men många vill ju "vara nära" så de körde in på ett annat ställe.
Visa bilaga 220942 Visa bilaga 220948
Jag tog en lång promenad på em. Såg denna skylt. Är det stoppförbud för taxi på övergångsstället men inte för andra?
Visa bilaga 220949
Körde 6,3 mil så bodelsbaztteriet är nu fullladdat.
Tack för tipset.Jag lyckades vid ett tillfälle få med packningen från den tomma flaskan så det blev dubbla packningar, då pös det och gick inte att täta med att dra åt, kolla detta å lycka till!
Marknaden är väl tisdag o lördag? Blev du inte bortkörd i morse? Fortsatt härlig resa.Dag 56 måndag 24 / 1.
Telia har skrivit till Lottie att hon kommer att bli faktuerad om jag ringer från min spanska telefon. Vilket jag starkt ifrågasätter. Lottie har pratat med tre olika medarbetare på Telia men fick inget bra svar. Därför ringde jag till min operatör holaWifi. De har svarat skriftligt att Lottie inte skall behöva betala något när jag ringer.
Telia hävdade att det var de spanska operatörerena som faktuerade Telia. Men det skall alltså vara fel. Dör försvann en del av fm i telefon.
Efter lunch ger jag mig iväg österut.
Stannar på första Repsol macken för att köpa lpg och att byta min spanska gasflaska. Men de hade endast Butan och det vill jag inte ha. Lpg:n kostade 0,899 euro per liter vilket motsvarar 19,78 euro för en P 11:a.
På den andra Repsol kunde jag byta min tomma flaska mot en full med Propan. Kostade 16,12 euro. Alltså är det 3,66 euro billigare att använda flaska istället för det bekvämare lpg. Ca 40 sek för arbetet med bytet och att lyfta ca 25 kg in i det trånga skåpet.
Sist jag tankade lpg var i Tarifa den 19:e. Tankade idag drygt 10 lit vilket blir ca 2 lit per dygn för i första hand matlaging och varmvatten. ca 20 sek.
Svängde in i Miljas. Såg två svenskreggade HB men trångt som vanligt så jag stannade ej utan körde fram till vattenutkastaren och fyllde fullt i stora tanken.
Stannade för natten på en stor p - plats ( som är marknad på onsdag och lördagar) i Fuegirola. Körde in i stora valvet.
Visa bilaga 220944
Efter att ha parkerat så upptäckte jag att displayen på kylskåpet blinkade. Finns ingen gastillförsel. För jag hade stängt huvudkranen till lpg:n och glömt att öppna den till den spanska flaskan.
Men
När jag öppnar huvudkranen och slangavbrottsventilen till den spanska flaskan hör jag ett väsande ljud och det blåser lite, alltså ett läckage. Hämtar verktyg och skruvar åt lite till men det hjälpte ej. Försöker att lokalisera läckan och ändra på slangens vinkel utan positivt resultat. Jag vågar inte dera åt muttrarna mer för då kanske något går sönder. Så i morgon skall jag googla på husbilsverkstäder för att ev få hjälp.
Här är det gott om utrymme.
Visa bilaga 220945 Visa bilaga 220947
Men många vill ju "vara nära" så de körde in på ett annat ställe.
Visa bilaga 220942 Visa bilaga 220948
Jag tog en lång promenad på em. Såg denna skylt. Är det stoppförbud för taxi på övergångsstället men inte för andra?
Visa bilaga 220949
Körde 6,3 mil så bodelsbaztteriet är nu fullladdat.
Marknaden är väl tisdag o lördag? Blev du inte bortkörd i morse? Fortsatt härlig resa.
Tur du är morgonpigg. De börjar nog bygga då, öppnar först vid 9.30.Så är det. Jag tog fel på dagar.
Det är p förbud mellan kl 7 och 14. Eller så missförstod jag även det. För kl 5 knackade det på dörren. Jag var vaken - så det var inga problem. För då ville några att jag skulle köra iväg. Kanske börjar marknaden redan kl 07.
Igår var doktorn i Vera ca 10 mil norr om dig
Det går ju att sätta upp telefonen så att den delar med sig internet m.h.a. wifi. Prova Inställningar -> Nätverk och så ett eller två steg till, brukar det vara. Lycka till!Skriver nu på telefonen och råkade trycka på sänd. Kan inte se någon ändraknapp här.
Ibland har jag ingen internetdelning. Så jag kommer inte åt att skriva på laptopen.