Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Här i Santa Pola har vi härliga dagar, särskilt när solen skiner, men kalla nätter. Natten som gick var den första under nollan, brrr….Hej Gösta,
Alltid lika kul att följa dig, men jag är lite intresserad om vädret och tempen där du är . Hur kalla nätter är det osv?
P-O
Hej Gösta, jag märker att du brottas med spanskan då och då.
Jag kan starkt rekommendera dej att installera Google översätt-appen.
Jag tror att du fixar den, och du kommer att bli imponerad vad enkelt du helt plötsligt behärskar alla världens språk.
Ett litet smakprov med översättning av text i meddelande
Hej Gösta nu är vi nära varandra igen, jag cyklade och hälsade på dig i Gammalkil förra året. Vi står nu på stora grusplanen i Tarifa längst bort från Lidl, det står Hymer i grillen på bilen. Det verkar som att du kommer passera här imorgon vore kul om vi kunde träffas.
Dag 51 tisdag.
Efter tre dygn på samma ställe, utan att ens ha startat motorn så är det nu dax för avfärd österut. Har inte bestämt hur långt.
Tog först några bilder på soluppgången. Samma klockslag men olika zoominställningar.
Visa bilaga 220689 Visa bilaga 220690
Bilderna ovan kl 08,35 och nedan kl 8,53.
Visa bilaga 220691 Visa bilaga 220693
Efter fm thé bär det av. Kör på smala lokala vägar längst kusten. Först till Zahara de los Atunes, Atlantera och sen till El Lentiscal där tog vägen slut så fick vända för att komma upp på N - 340.
Kör mot och Tarifa och stannar på Campingen Rio Jara väster om Tarifa. Här finns många långa men smala tomter och en hel del träd. Så det blir inte så mycket sol som jag vill. Tog i första hand in för att lösa vattenproblemen. Stannar bara en natt. Hade blivit flera om jag hade hittat en plats där jag kunnde sitta med bar överkropp och sola.
Visa bilaga 220694 Visa bilaga 220695
Det är endast 15 km till Afrika, enl campingen, förmodligen fågelvägen.
Visa bilaga 220696 Visa bilaga 220697
Enligt campingen så så är denna plats den sydligaste delen av Europa. Men Malta måste väl ligga längre söderut, jag har ej kollat.
Vägen ut till havet och surfarnas vågor utanför själva campen. Såg 20 "skärmar" i luften och många inne på campen samtidigt.
Visa bilaga 220698 Visa bilaga 220700
Några kommer med tält andra med större "bostäder"
Visa bilaga 220699 Visa bilaga 220702
Det finns även fin utsmyckning inne på campen
Visa bilaga 220701
Körde 6,0 mil
Hej Gösta! Följer med spänning din resa! Några frågor till dig ang, gasol:
Har du en fast flaska för LPD eller har du två?
Har du en Spansk gasolflaska som du byter eller fyller du den gamla Spanska gasolflaska eller har du en Svensk flaska med en Spansk mellankoppling?
Ha en fortsatt trevlig resa!
Hejsan en fundering hur stor batteribank och solfångare har du .En som drar söder till hösten är det tänkt.Gillar du inte glass???
Såg ut som det var riktigt bra gjord glass, kanske nästan lika god som Italiensk!
Mvh
Anders