Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag tänker beställa Conti Vanco Camper. Nyfiken på slitage mm. Michelin Agilis skall utgå. På 2000 mil har våra nuvarande Michelin slitits ner från bra till slut. Inget snedslitage, rejält gubbkörda.
Däck slitage är mycket som påverka , luft tryck , hjulinstälning alla axlar , axeltryck i verkligheten, fel lastat , tungt lastat garage tex. dåliga stötdämpare mm.
Inget snedslitage. Michelin har redan fallit bort.Får man fråga om dina axelvikter? får du snedslitage med 5bar känns det som du har fel däck.
Inte nya, för många mm.Menar du att du har slitit ut ett par nya Michelin Agilis på 2000mil?
Jag är den som alltid blir omkörd av andra husbilar.Och körstil!
Nu fick jag igenom beställningen av Conti. Har bästa Michelin dubbat på Audi A6, numer kan man inte justera med handbroms heller. Otroligt dåliga i lite halvtö. Conti har jag varit nöjd med. Efter 80+ bilar, har jag provat det mesta. Vår Hobby 750 är första husbilen, som vi stortrivs med.Jag slet upp mina Michelin Agilis CP framdäck på 2 400 mil. Se mer här: Hur många mil rullar däcken?
Jag är den som alltid blir omkörd av andra husbilar.
Det är inget du räknar fram, du måste väga bilen i körfärdigt skick, alltså med vatten, passagerare och allt du brukar ha med dej.Ok, då får jag lära mig nåt nytt. Har du någon länk hur man räknar.
Mina Agillis har gått 4500 mil och håller 2000 till och jag kör med 3,5 bar. Nästa uppsättning ligger redan i garaget då de ska bli brist på däck. Continental är nästa däck från dackonline för 8500:-.Mina Agilis har rullat 5000 mil,4 mm kvar, byter fram/bak vart annat år, däcken är 7 år så snart är det dax för byte.