• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WPS på iPhone 4S

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag har bytt router och telefon/bredband och därmed fått nytt lösenord och nytt namn på nätverket/routern.

När jag skall koppla upp iPhone 4S så får jag problem. På min Sony Xperia så klickade jag bara på en WPS-knapp på routern och sedan på en knapp på telefonen så var den uppkopplad mot internet via wifi.

När jag skall göra samma sak med Annikkas iPhone så hittar jag inte en sådan knapp för att logga in på wifi. Var finns den? Jag tycker jag letat på alla ställen som skulle kunna ha det allra minsta med wifi att göra.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: WPS på iPhone 4S

Det finns inte!
Du får göra Trådlösa synligt med kod , sen söka trådlöst nät och ansluta till tex ditt nät "Mikael"om den heter så !
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: WPS på iPhone 4S

Kankse skulle visat hur.
Inställningar/Wifi sen välj ditt trådlösa nät.
 

Bilagor

  • nat.PNG
    nat.PNG
    77,5 KB · Visningar: 0

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: WPS på iPhone 4S

Finns inte? Men jag har ju läst om dessa iPhone och dess förträfflighet med ständiga uppdateringar oavsett hur gammal telefonen är. Snick snack alltså!

Nåja, tack för svaret i alla fall. Då var det inte fel på mig i alla fall. Alltid något.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: WPS på iPhone 4S

Nu funkar det. Lösenordet satt på en etikett under routern som jag naturligtvis hade skruvat fast snyggt och prydligt på väggen :mad: . Nu har jag tagit en bild på etiketten för framtida bruk :).
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: WPS på iPhone 4S

Så kan det va ibland!

Jag gillar Iphone trots att Appel krånglar med att inte jobba för att deras produkter ska va kompatibla med övriga produkter hos konkurenter.

JObbar på jobbet med både samsung.Lg och Huawei och måste säga att de inte är sönder låsta!
 
Toppen