• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 10 utrullning

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10 utrullning

Inte undra på att många gått över till win10 när uppgraderingen sker utan att avsändaren begärt det. Har själv rullat tillbaka till win8 efter att uppgraderingen skedde helt plötsligt i bakgrunden. En massa bekymmer i ett tidigare fungerande lokalt nätverk med flera datorer, skrivare, NAS etc.

Ni som har mobilt bredband, akta er. 6 GB laddas ner utan att ni vet om det. För några hela månadsransonen!

Uppgradera inte om det du har fungerar.

Dessutom snokar win10 i din dator och skickar info till MS. Det finns fria program som hindrar både nedladdning av win10 och snokning.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10 utrullning

Jag har just uppgraderat en laptop från W8.1 till W10 utan några problem. I nätverket finns också en W7 och en XP samt en iPad (och en iPhone och en Android), tre skrivare och en NAS. Det hela funkat alldeles utmärkt så vitt jag kan se efter några timmars testande. Jag har avvaktat med denna installation eller uppgradering sedan den dök upp på marknaden och nedladdningen startade jag själv i går kväll när jag bestämt mig för att det var dags att pröva W10.

Visst snokar Microsoft en del i datorn, men bara om jag har tillåtit det. Jag stängde av alla sådana funktioner i samband med installationen så förhoppningsvis får jag behålla det mesta för mig själv.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Windows 10 utrullning

Fick ett erbjudande att ställa mig i kölistan för ca 6 månader sedan. Jag har Win 10 på båda mina laptops sedan 5 månader tillbaka, en som är 2 år gammal och en sprillans ny. Allt har fungerat perfekt utan några problem, vill inte tillbaka till tidigare version. Förstår inte hur det går till när det körs en automatisk utrullning, måste vara en missuppfattning för det går inte att göra kollektivt. Någon typ av accept måste ha skett.
 
Toppen