• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

wifog

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Inte så hemma på detta, men jag tänkte mej använda en Huawei 5776S, det så kallade "fickmodemet"

Hälsar
Kåre

Ja nu hände det mycket medan jag skrev!

Tack för tipset!

Hälsar
Kåre, igen
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: wifog

Är det bara jag som har problem med att ringa ? Sedan igår kommer jag inteutpå någon linje och hos Wifog tutar det bara upptaget..........
Ulf
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: wifog

Du har troligen förbrukar de 120 minuterna?
Det har hänt mig också eller snarare frugan.

Nej, så mycket ringer jag inte, det visade sig vara en inställning på telefonen. Ringde jag ett nytt nummer gick det bra men försökte jag med ett nummer från kontaktboken gick det ej.
Ulf
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: wifog

Har det tagit lång tid för er andra att få ett simkort från wifog?
Jag knappade in en beställning för ca 4-5 veckor sedan men det vill inte riktigt dyka upp.
Jag har börjat fundera på om jag missat tåget som jag gjorde med Fogg, eller om jag möjligtvis gjorde fel när jag fyllde in mina uppgifter i formuläret på nåt vis.

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Efterfrågan är enorm, de få anställda jobbar säkert dag och natt för att hinna med.

Strongt av lilla Wifog att kunna stå emot de stora operatörerna som inte får sålt så värst många kontantkort idag.
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: wifog

Vad var det för en inställning?

Jag klickade på Samtalsinställningar och därifrån till förprogrammerade nummer, sedan kom jag inte längre men nu fungerar telefonen med kontaktnummer också. Kan det vara den höga procenten av pollen eller...:D
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: wifog

Testar wifogkortet. Funkar ua. 13 min eller 100 mb, sedan stopp/reklampaus. Sedan nya 13 min/100 mb tycker jag det verkar vara.

Så länge Fogg funkar kör jag på det, med wifog som backup.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: wifog

Dock långsam uppdatering med wifog. Bytte tillbaka till foggkortet (gratisversionen) och det känns betydligt raskare.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Wifog fungerar bra, naturligtvis beroende på vilken teckning man har på 3:s nät. Problemet är att vissa beställer många kort och om alla gör det så blir det naturligtvis många som får vänta på sina simkort. Vi får väl hoppas att inga här gör så.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: wifog

Försökte i går kväll skriva, att även 3s nät via fogg, saktade ner kraftigt lite senare under kvällen. Fick dock upprepade felmeddelande som gjorde att inlägget inte blev publicerat.
Skillnaden mellan wifog och fogg var kanske tiilällig/belastningsrelaterad.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Når de begge er virtuelle operatører på samme nett og nettklasse så burde det ikke være noen stor forskjell fra samme sted til samme tid. Men vi har mobilnettets akilleshel - trafikkopphopning. Når summen av alle brukere mot samme node når opp mot totalvolumet mulig for denne noden så eskallerer problemene ganske raskt. Kollisjoner, pakketap og retransmisjoner dreper fort et samband. Mine første erfaringer med dette var i det orginale ethernet på koakskabel i 1982 - det gikk fort og greit på 10Mbit/s til vi var oppe på 80% utnyttelse og hastigheten forsvant totalt.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: wifog

Jag fick ett mail från wifog idag. :)

Det här händer nu:
Mellan den 16 juni och 30 juli ska alla som står i kö få sin leverans. Vi skickar dem i turordning. Ställde du dig i kö i mars? Då kommer det i juni. Ställde du dig i kö i april eller maj? Då kommer det i juli.

Lite senare än jag önskat men eftersom jag inte betalat ett nickel för detta så har jag inte lyckats blivit irriterad på leveransdatumet. ;)

mvh jocke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: wifog

Jag har ännu inte fått mitt (mina) simkort! Idag är den sista dagen. Har någon här fått sina kort?

Jappe
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Näe, inget har hänt sedan detta kom i början av juni!
 

Bilagor

  • Wifog.JPG
    Wifog.JPG
    47,7 KB · Visningar: 0
Toppen