Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ja det finns ingen som helst teknisk info om den på sidan och det gör ju att jag som evt spekulant skulle titta vidare.Men det går inte att hitta någon test (verkar det som) den är med i, utan utsagan om att den är så bra (vilket den kanske är) kommer bara från ställen där den säljes. Dessutom så är det ju en pryl med "no name" egentligen, som har kraftiga inbyggda antenner för att funka bra, som också är tveksamt i förhållande till en bra yttre antenn med dubbla mimosladdar om man vill vara säker på god antennmottagning.
Dessutom lite fattigt med övrig info.
M.v.h. JANKRO.
Ja det finns ingen som helst teknisk info om den på sidan och det gör ju att jag som evt spekulant skulle titta vidare.
Så gjorde även jag, och stod på ett par besvärliga ställen vid västkusten, där jag plötsligt fick täckning när jag skickade upp antennen.Ja jag bara tittade på den här tråden när den dök upp, men börjar nog med en antennpuck högst uppe på bef. antennrör och bygger vidare nedåt från den med en router med antennanslutning som får gömma sig i den garderob som antennröret kommer ner i.
En antennpuck som kan skjutas upp någon meter ovanför taket på husbilen måste vara en bra början tror jag.
Vi streamar radio medans vi kör, samt GPS-uppdateringar för köer etc via wifi.Telefonkostnader inom EU är lika dem hemma. Det rör sig alltså om Internet-uppkoppling när man i huvudsak står still.
Vilken gps har du? Försökt få till trafikinformation med wifi garmin gps. Vill inte funka...Vi streamar radio medans vi kör, samt GPS-uppdateringar för köer etc via wifi.
Det kollas film i plattor mm.
Klart att det går att dela med telefonen, men enklare med "fast nät" i husbilen.
Men Starlink är absolut ett gångbart alternativ.
Garmin 780 Camper.Vilken gps har du? Försökt få till trafikinformation med wifi garmin gps. Vill inte funka...
Jeg har en Garmin 895. Der virker trafikinformation kun ved en sammenkobling via Bluetooth med en APP i telefonen, som hedder Garmin Drive.Vilken gps har du? Försökt få till trafikinformation med wifi garmin gps. Vill inte funka...
Stämmer. Kontaktat Garmin och bekräftat TMC inte kommer via laddkabeln.TMC systemet har jag för mig är skrotat, annars på gång att skrotas.
Stämmer. Kontaktat Garmin och bekräftat TMC inte kommer via laddkabeln.
Testat Garmin smartphone link, blåtand. Funkar sådär. Kopplar ofta ur sig. Hade gärna fått trafikinformation från wifi men det kanske inte funkar så...?
För min del så har jag samma mobila bredband även hemma. De tjatade tio gånger när de grävde ner sina fiberkablar för länge sedan att jag skulle koppla in mig för det blev myyycket dyrare när jag senare säkert skulle vilja koppla in mig.Telefonkostnader inom EU är lika dem hemma. Det rör sig alltså om Internet-uppkoppling när man i huvudsak står still. Då skulle jag nog satsa på StarLink för ungefär samma månadskostnad (drygt 500 kr, och som man bara betalar för de månader man använder det. Och som fungerar överallt där man ser himlen.
Stämmer. Kontaktat Garmin och bekräftat TMC inte kommer via laddkabeln.
Testat Garmin smartphone link, blåtand. Funkar sådär. Kopplar ofta ur sig. Hade gärna fått trafikinformation från wifi men det kanske inte funkar så...?
Vår RUTX50 ska kunna t in Wifi och vidarebefordra i ett eget nätverk.Helst skulle man ju ha en router i husbilen som även tar mot Wifi på ex. en ställplats eller camping utomlands också, för här hemma i Sverige blir det onödigt när surfen är obegränsad, och då köpa en puck som även har Wifi mottagning inbyggt, men de routrarna har blivit lite sällsynta numera.