• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WiFi i Spanien

F

F.d. 29858

Guest
:twitcy:Vi tänker övervintra i Spanien, och undrar om någon har tips om vad som behövs för att kunna surfa på datorn? Till exempel antenn för bra mottagning via WiFi! Hoppas att någon har bra förslag!
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: WiFi i Spanien

Hej!
Vi var i Spanien i vintern som gick och provade tillsammans med en vän då två olika leverantörer innan jag fick tag i Masmovil. Detta nät upplevde jag mycket bra. Kunde välja mellan 1, 2 eller 5 gb/mån. Vi valde 2 gb och det kostade 200 kr/mån. Är du intresserad har jag telefonnummer till deras kontor där det finns svensktalande personal.
Kjelle
 
F

F.d. 6082

Guest
Sv: WiFi i Spanien

Mycket bra fråga.
Skall också övervintra därnere, men behöver obegränsat med datatrafik.

Har FOGG idag, men 10 gig/månad kommer aldrig räcka. Även om deras pris på 149:-/månaden är bra för den mängden.

Edit; Såg också att FOGG inte finns i Spanien... :/
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55519

Guest
Sv: WiFi i Spanien

Mycket bra fråga.
Skall också övervintra därnere, men behöver obegränsat med datatrafik.

Har FOGG idag, men 10 gig/månad kommer aldrig räcka. Även om deras pris på 149:-/månaden är bra för den mängden.

Fogg virker vel ikke i Spania?
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: WiFi i Spanien

Mycket bra fråga.
Skall också övervintra därnere, men behöver obegränsat med datatrafik.

Har FOGG idag, men 10 gig/månad kommer aldrig räcka. Även om deras pris på 149:-/månaden är bra för den mängden.

Edit; Såg också att FOGG inte finns i Spanien... :/

Då är nog enda alternativet att ta in på en camping. Det blir förmodligen det billigaste för "obegränsad datatrafik".
 
F

F.d. 6082

Guest
Sv: WiFi i Spanien

Då är nog enda alternativet att ta in på en camping. Det blir förmodligen det billigaste för "obegränsad datatrafik".

Jag kommer vara en del på en camping. Men... De har ingen WIFI... Stenålder kan tyckas.

Men spanska operatörer borde väl ha liknande lösningar som våra svenska?
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: WiFi i Spanien

Jag kommer vara en del på en camping. Men... De har ingen WIFI... Stenålder kan tyckas.

Men spanska operatörer borde väl ha liknande lösningar som våra svenska?

Vi jobbar ju från bilen och behöver internet hela tiden. Vi har ett Masmovile 5GB som naturligtvis inte räcker. (den har vi pausad nu när vi inte är i Spanien) Men eftersom vi blandar fricamping med vanlig camping så fungerar det.

Vid de dagar som vi har behov av mest data (fakturering, avräkningar m.m.) står vi alltid på camping och nyttjar deras WiFi. I övrigt funkar det bra om vi undviker att kolla på Play/slingbox och dyligt.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: WiFi i Spanien

Till Annmari & Kjell !

Vi är tacksamma om ni ger oss tel. numret - vi påbörjar vår övervintringsresa till Spanien på torsdag till veckan.
Vart i Spanien köpte ni SIM-korten till er Laptop ?

Tack på förhand !
Bosse och Gerd
 
F

F.d. 29858

Guest
Sv: WiFi i Spanien

Tack Kjell för dit fina tips vore bra om du kunde skicka telefon nummret till mig
Björn
 
Toppen