• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WIFI-FonFAN

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Laddade ner en ny fil till vår Garmin igår.
Massor av platser som kan vara bra att ha.
Men vad jag inte fattar är, vad är WIFI-FonFan?
Att det är ett trådlöst nätverk fattar jag men är det campingplatser som är utrustade med detta ? eller............
Någon som kanske vet bättre.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: WIFI-FonFAN

Kolla www.fon.com.

Är ett nätverk där folk som lämnar sitt närverk öppet får surfa gratis hos andra som gör detsamma. Annars får man betala.

Håkan
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: WIFI-FonFAN

Du har all info på FON. Det fordras att man har FONs accesspunkt, från början gratis, nu för 49 euro.

Är inte säker på att det fungerar så bra i verkligheten.

Håkan
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: WIFI-FonFAN

Kom nyss från Tyskland (Dormagen) där dotter tävlade. I huset vi bodde i fanns ett trådlöst Wlan ett FON och jag blev överraskad att det krävdes nyckel. Inte läst om det på ett tag, men som jag uppfattat det så var det för medlemmar och gratis utan nyckel. Minns att det också fanns alternativ att dela ut mot ersättning eller få anslutning mot ersättning. Ville inte fråga värden om då det var gratis, given häst osv... Hur ligger det till, finns det ett globalt gratis Wlan för medlemmar runtom i tex Europa?
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: WIFI-FonFAN

I det här fallet rörde det sig om ett mångsiffrigt nummer 8-10 för att komma in på värdens trådlösa nätverk. Kanske skiljer från land till land.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: WIFI-FonFAN

Det har fungerat för oss med den personliga inloggningen i alla länder på från Sverige till Portugal. FON är ett global fenomen, de har inte nationella olikheter vid inloggningen.

Men denna kräver nog ett minimiantal tecken för att vara giltigt Har ej kollat hur många.

hälsning
jyrki
 
Toppen