• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifi-antenn

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Letar efter en Wifi-antenn antenn i gummi med inbyggd nätverkskort. Tror den hette bandit eller något. Tror mig ha sett den på Jappes bil.

Vet att den finns här på forumet men hittar den inte.:mad:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Wifi-antenn

Hva med Ubiquiti Networks - Bulletâ„¢M bullet i stedet for banditt :D
Uansett Ubiquiti er av de mer ekstreme når det gjelder rekkevidde - rekorden er en link på 304 km fra en fjelltopp i Toscana til en på Sardinia.

Det var faktiskt Rocket jag menade.

rocket-van.gif


ROCKET - Trådlöst USB kit för husvagn, husbil, båt 9 dBi antenn :: Klientutrustning :: Nätverksutrustning :: Trådlöst

Men bullet är också Intressant.
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Wifi-antenn

Jag har en "Rocket" som ligger hemma. Jag flyger hem 6/3 och kommer tillbaka till Malaga 9/3. Skall jag ta med den? Dom kanske snor den i väskkontrollen, men jag har ingen användning för den.

Uno
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Wifi-antenn

Jag har en "Rocket" som ligger hemma. Jag flyger hem 6/3 och kommer tillbaka till Malaga 9/3. Skall jag ta med den? Dom kanske snor den i väskkontrollen, men jag har ingen användning för den.

Uno

Låter lockande, men jag har passerat Malaga då. Den 9/3 är jag troligen i Santa Pola/Benidorm och är kvar i det området till runt den 20/4, då vi sakta följer sommaren till Sverige. Du kanske passerar om du åker husbil?
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Wifi-antenn

Till lailaouno:
Är den antennen böjlig. RubberDuck låter ju som en böjbar historia. Har tänkt att montera en liknande antenn på röret till TV-antennen men fått tag i en som är hård pinne med en led längst ner. Tänkte mig att slippa klättra upp och resa den om man kört in i något som vikt antennen.
EssoJ
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Wifi-antenn

Nej Sir McClain, vi drar söderut och upp genom Portugal för att vara hemma senast v.14, så vi har bara tre veckor att spendera. Men du har väl stadig postadress på Santa Pola? Mejla mej en adress, så skickar jag den från Malaga när jag kommit dit.

Ja det är en c:a 30 cm gummiantenn med en metallgrunka i botten som det sitter en plåtbit med två sugkoppar på. Sedan går det en USB-kabel på ett par meter från den.

Uno
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.080
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Wifi-antenn

Digital Yacht WL60 Wi-Fi Access,denna antenn kan vara ett alternativ ca1400kr!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Wifi-antenn

Nej Sir McClain, vi drar söderut och upp genom Portugal för att vara hemma senast v.14, så vi har bara tre veckor att spendera. Men du har väl stadig postadress på Santa Pola? Mejla mej en adress, så skickar jag den från Malaga när jag kommit dit.

Ja det är en c:a 30 cm gummiantenn med en metallgrunka i botten som det sitter en plåtbit med två sugkoppar på. Sedan går det en USB-kabel på ett par meter från den.

Uno

Ligger just nu på en öde strand på GC med dålig mottagning. Men jag är på Bahia just då troligen. Skickar dig adressen när jag har bättre mottagning i morgon. Suveränt :):):)
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Wifi-antenn

Om den kommer fram, är hel och du har användning för den, så sätt in en peng till "Läkare/Reportrar utan gränser".

uno
 
Toppen