• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Widows phone 7,5 Mango

B

Bengt & Gunni

Guest
Hej!Är det nån som har erfarenhet av Windows operativsystem för smartphone ?Finns det eller förväntas det appar för ställplatser t.ex?Det verkar vara användarvänligt och många verkar väldigt nöjda med systemet.

// Bengt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Widows phone 7,5 Mango

Så här skriver Prylkoll.se:

Tyvärr är inte Windows Phone ett färdigt operativsystem. Än. När det lanserades hösten 2010 fungerade det över huvud taget inte.
Det gör det nu. Men begränsningarna jämfört med Apples iOS och Google Android är stora.

Det är lätt att komma igång med och gilla Windows Phone. Speciellt när det rullar på så bra hårdvara som Nokia Lumia 800.
Men ganska snart börjar du känna av begränsningarna. Varför finns det ingen plats för minneskort?
Varför måste jag installera bloatware från Microsoft för att över huvud taget komma åt bilderna i min telefon från datorn?
Varför funkar inte programvaran för Mac? Och varför finns det så få användbara och roliga appar?

Tillhör du dem som måste ha en Windows Phone för jobbets skull så är det en Nokia Lumia 800 du vill ha.
Om inte; stå över även denna generation. Tyvärr Microsoft.
 
F

F.d. 11883

Guest
Sv: Widows phone 7,5 Mango

Nja, det stämmer inte riktigt. Jag kör själv Windows Phone, inte för att jag måste utan för att det är ett bra OS.

Det finns inte alls några begränsningar i OS:et, har du några exempel på det? Det jag håller med det kan saknas några appar men det mesta finns eller finns en motsvarighet till. Men det bästa är integrationen mot Twitter, Facebook, allt bara fungerar. Det är även jättelätt att synka sina mail, ovasett om man kör Exchange, Gmail eller Hotmail.

Fast du har rätt i att det är en Lumia man ska ha. :)
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Widows phone 7,5 Mango

Windows Phone känns ännu så länge som en tjocktv för mig. Sökmotor Bing???
Android känns som den framtida vinnaren med google apps m.m........
Jag skulle vänta och handla ny telefon innan Mobile World Congress i Barcelona 27 feb-1mars.

/Bosse
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Widows phone 7,5 Mango

Är navigeringen lika bra som till Symbian är den lysande (med POI's och allt), gratis dessutom (kartorna ligger i telefonen).
 
Toppen