• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Widgetarna försvann!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Min Samsungplatta tyckte att den behövde uppdateras och jag gick med på det. Nästan 1 extra gb gick det åt! Widgetarna försvann vid uppdateringen, i varje fall kan jag inte hitta dem!

De här xxxxxxxxxx IT-människorna bara jävlas med kunderna. Varje uppdatering skapar nya krånglor. Alla produkter i den här världen är ofärdiga!

Någon som vet var man behagade placera widgetarna vid den senaste uppdateringen?

Jappe
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Widgetarna försvann!

Håller med dig Jappe.
Jag fick en uppdatering "Lollipop 5.0.2 " och då försvann en del program, det värsta var att Sygic var ett av dom.
Har inte lyckats installera det igen.

Jojje
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Widgetarna försvann!

Sygic fick jag behålla i användbart skick.

Widgetarna får man fram genom att hålla på en punkt på skärmen. Då kommer två alternativ fram: bakgrund och widgetar.

Jappe
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Widgetarna försvann!

Vad är en Widget?
Olika sorters getter har jag hört talas om men aldrig Widget.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Widgetarna försvann!

Det väl väl alla människor vad en Widget är! Det är en get som gömmer sig bakom apparna.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Widgetarna försvann!

Ska jag behöva svara på detta? Jag kan inte men känner mitt ansvar eftersom jag startade tråden. Det är någon sorts app men inte riktigt. Apparna uppträder ju som små fina ikoner på skrivbordet på plattorna medan widgetarna kommer upp som stora paddor där. Förstått?

Nähä! Kan inte någon kunnig person förklara detta?

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Widgetarna försvann!

Suck! Att det ska vara så svårt att surfa...

En widget (förkortning för eng. "window gadget" - ungefär "fönsterpryl") eller gadget är en grafisk användargränssnittskomponent enligt svenska datatermgruppen.[1]) En widget är idag vanligen ett litet fönster som ständigt kan uppdateras och visas på en dators skrivbord eller i en mobil enhet, utan att användaren behöver aktivera fönstret. Det kan exempelvis visa en klocka, en kalender, en batterimätare, eller en anteckningsbok. En gadget har i allmänhet mer dynamiskt innehåll än en ikon, men har mer begränsat användargränssnitt än vanliga datorpogram och mobila appar. Exempelvis brukar en gadget sakna vanliga menyer, men när man klickar på vissa gadgetar kan ett vanligt program eller en vanlig mobilapp aktiveras.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Widgetarna försvann!

Jag blev själv lite ställd inför frågan om vad en widget är.
Men jag vet att jag min klocka i telefonen är en widget, jag använder även en väder-widget från yahoo som under vår semester alltid gav oss hopp, den visade alltid regn och skitväder under aktuell dag och följande dag, men sen skulle det bli sol!
Efter en vecka med dessa löften om sol i övermorgon med konstant dåligt väder slutade jag lita på den!

Wikipedia kanske kan ge ett bättre svar om widgetar än vad jag kan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Widget

En widget är idag vanligen ett litet fönster som ständigt kan uppdateras och visas på en dators skrivbord eller i en mobil enhet, utan att användaren behöver aktivera fönstret.

Tvåa på bollen, jocke :)
 
Toppen