• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Weinsberg - Adria - Eura Mobil

R

Rickard1

Guest
Finns det någon kunnig själ som kan komma med lite feedback gällande husbilsköp. Vi är en liten familj (2 vuxna och en 6 ½ årig kille) som vill köpa husbil. Vi vill åka ut på helger och semestrar. Vi vill heller inte slå på för stort i början utan vill känna oss för och också fått en massa tipps på bilar samt varit nere i Tyskland och tittat på Eura Mobil. Finns det någon som kan säga något om följande tre märken och modeller och vilket som är att föredra och i så fall varför? Weinsberg AL 600 MG, Eura Mobil 660 HB, Adria Coral sport 660.

Tack på förhand!
Rickard
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Weinsberg - Adria - Eura Mobil

Om jag varit en barnfamilj, hade jag valt en an Alkov bil.

Barnet/barnen kan sova i alkoven, hela sitt utrymmet vid bordet är intakt, man kan vända stolarna om sådana finns, man slipper bädda för barnet/barnen.

Sonen med familj med son lånade vår husbil i fjol en Elnagh som var halvintregerad och de tyckte det var bökigt bädda i sittgruppen var dag, sen var den upptagen och ingen TV kunde de se

Nu har vi en Adria Matrix Suprem med nedsänkbar säng från taket, nackdelen är att när sängen dras ned är att man inte kan använda sittgruppen. Sängen hamnar mitt över bordet. De är nu 4 pers. och tyckte ändå denna bilen var bättre, men om de själv fått bestämma hade de valt en alkovbil för de ansåg detta var det bästa alternativet för en barnfamilj.

Bara lite input av vad jag tror och från en familj som lånat vår husbil 2 gånger.
 
Senast redigerad av en moderator:
R

Rickard1

Guest
Sv: Weinsberg - Adria - Eura Mobil

Tack för ditt svar och inputs. De bilar som jag noterat i inlägget är alla alkovbilar. Vi hyrde en halvintegrerad bil förra vecka och är helt överens med dig att det inte är optimalt så alkov är det som gäller. Mvh. Rickard
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Weinsberg - Adria - Eura Mobil

Har haft en Weinsberg Imperial 600 2005 i snart 5 år utan problem.
Weinsberg sades då (2007) vara en enklare variant av Knaus - mindre lull lull i inredningen.
 
Toppen