• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Webasto dieselvärmare

O

Odelhage

Guest
Hej! Vår dieselvärmare krånglar. Någon som känner till en reparatör nära Kungsbacka?
 
T

terol

Guest
Sv: Webasto dieselvärmare

Jeg har Webasto dieselvarmer i min 2009 FIAT Dethleffs Globebus T4. Etter en tid ville Webastoen ikke starte. På verksted fant de tre sikringer som kun var til Webastoen. Minst to av de var def. Dette skjer når man prøver å starte Webastoen med for lav batterispenning. Har man stått stille noen dager så går batterispenningen ned. Forsøker en da å starte Webastoen går sikringene og lysdioden i kontrollpanelet lyser rødt. Forsøk å sjekke sikringer og start Webastoen med bilmotoren i gang.
 
O

Odelhage

Guest
Sv: Webasto dieselvärmare

Hej! tyvärr var det inte så "enkelt" att det var en säkring.
Vi tackar för nytt tips. Vi åker/tar kontakt med Peter i Kungsbacka.
Gunwor och Ove
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Webasto dieselvärmare

Ta bort och rengör flamsensorn. Den sitter vid glödstiftet. Det är ett "öga" som ser om lågan tänds och den sotar ofta igen så den inte ser lågan och då stänger den av värmaren efter en kort tid.
//W
 
Toppen