• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vulkanutbrott

F

F.d. 18508

Guest
Sv: Vulkanutbrott

går nog åt lite "utsläppsrätter" på island nu..

F

F.d. 55376

Guest

Hej många svar finns ju i denna fantastiska klubb.
Och många spanienresenärer som kanske finner på råd.
Min syster sitter fast i Alicante....Har letat tåg eller buss..
Hittar bara från Sverige o ner till Alicante.
Nån som kan tipsa var jag kan leta efter tåg eller buss
från Alicante till Köpenhamn eller sverige.
Jättetacksam för all hjälp jag kan få :yes:
Mvh Gun

F

F.d. 5361

Guest

Från Alicante går bussar varje dag med Eurolines

Men 2 dagar och 3 timmar i bussen är en plåga

Mvh.

Norbert

F

F.d. 55376

Guest

Tack för tipset Norbert
Vi skulle inte heller sitta på bussen i 2 dagar men vad gör man när
man inte har nåt val.Ska genast kolla in länken och är jättetacksam för hjälpen.
Klubben med sina medlemmar där man kan få hjälp med det mesta är fantastik tycker jag:mh::applaus:

Topsy12

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
131
Medlemskap
2025

Äntligen hemma
Det blev ett större äventyr än väntat med våran chartervecka till turkiet. Vad researrangören erbjöd var nonstop buss hem (ca 400 mil) därav de första 90 milen med turkisk buss utan toalet. Tisdag morgon gav sig karavanen iväg ,20 bussar riktning Sverige.
En god hälsa står ofta överst på min önskelista men den här gången gjorde ohälsa sig påmind med några dagar på lassarett vilket gjorde att vi missade busskaravanen.
SoS Köpenhamn agerade på ett förträfflgt sätt, hittade två flygsrolar via Wien sedan Arlanda.
Vad säger man? kom undan med blotta förskräckelsen.

Första kommentaren från hustrun efter hemkomsten, i fortsttningen blir det ingen charter
det är husbilen som gäller.

Ha det så bra
Solveig o Lasse

F

F.d. 3088

Guest

En jobbarkompis sitter fast i USA, dom kom med i ett TV-program en gammal tant som såg programmet förbarmade sig och låter dom bo hemma hos henne så länge det behövs.

Gurra

F

F.d. 52918

Guest

Såg att Topsy12 också varit i Turkiet,vi firade Stig födelsedag i Analya,och vi fick stanna 5 dagar extra,men all heder åt resebolaget, visserligen fick vi byta hotel, men vi bjöds på all inclusiv,så vi saknade ingenting,men som pensionärer tog vi det med ro,värre för människor som skulle hem till jobb o dyl.
Ingrid o Stig:)

F

F.d. 53022

Guest

Hej.
Som jag skrev tidigare så skulle vi flyga till Tel Aviv, men askmolnet satte stop för resan.
Jag hade köpt resan via nätet hos Supersavertravel.se, när jag försökte kontakta dom för att få tillbaks pengarna blev man hänvisad till hemsidan.

Enligt den skulle jag kontakta hotell och respektive flygbolag själv, men dom kunde hjälpa till att avboka mot en kostnad som jag tror var 295kr.

Jag kollade då om dom hade deponerat nån säkerhet hos resegarantinämden, vilket dom hade.

Jag skrev då till resegarantinämden och krävde ersättning enligt resegarantilagen ur den ställda säkerheten.

Idag blev jag uppringd av Sveriges Radio som berättade att jag får ersättning från den ställda säkerheten, och att mitt fall kommer att bli vägledande.

Så ni som köpt paketresa och har problem vid inställda flyg, vänd er till resegarantinämden.

Dom flesta tror att den ställda säkerheten skall användas vid konkurs, men så är det inte.

Det verkar som att de som köpt paketresa och fått sin hemresa avbruten kan få ersättning från resegarantin. Goggla på "askmolnsresenär får ersättning" där står lite om vad som gäller.

Hälsningar
Bosse & Monica

Senast redigerad av en moderator:
Toppen