• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vulkanutbrott

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vulkanutbrott

Vi ska åka till Island nästa år, synd att vi missade detta...kunde blivit grymt bra bilder....
/Annette

F

F.d. 50097

Guest

Ja, man undrar ju hur länge flygtrafiken ska ligga nere? Tur att man inte har några flygbiljetter bokade de närmaste dagarna... Men det är ju säkert många andra som har!! Inte kul... Och samtidigt får man väl vara glad att de inte tar några risker...

Jag bodde faktiskt vid foten av en aktiv vulkan på Island under ett helt år (på Hemön) men då tänkte man inte alls på det... eller på att det skulle kunna hända något...

Helena
www.freedomtravel.se

F

F.d. 53061

Guest

Skulle flyga till irland i kväll för en härlig weekend med god öl och mat
bara att vända om i brovallen och åka hem igen får boka om till senare
tillfälle.:msn_sad: Markko & Tanja.

F

F.d. 6022

Guest

Var laddad till tusen. Fotbollsresa med 6 polare till Barcelona. Espanyol vs Barca, lokalderby o helt grymt. Kanonlägenhet på Ramblas. Men XX XXX det går fler tåg.

Ha dé

Hälsar Micke

Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Annette
Utbrottet kanske håller på tills vi kommer dit nästa år!!??
//Lars

:yes::yes:

Kan man hoppas på det!!!

Vi får väl snart börja planera, jag har surfat en del i Google Earth och hittat ett antal häftiga fotoplatser!
Man skulle haft en cross med sig så man kan köra på lite sämre vägar!
/Annette

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Annette.
Ja det börjar bli dax att planera.Ska bara jobba ett år först innan vi kan åka.
Haha.Skämt åsido Vi kanske skall ha några planeringsträffar framåt.
//Lars

:yes::yes:

Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest

Här i Karlstad syns inga askmoln men däremot en klarblå himmel.:)

F

F.d. 3088

Guest

Å sola i Karlsta :D Skämt åsido hur påverkar askan taket på husbilen, fräter och etsar det i plasten (aluminiumet) Min står under tak :):music-icon:

Gurra

Tom o Cina

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2025

Vi klarade oss precis innan flygplatsen stängde all flygtrafik.
Landade kl 17.10 igårkväll på Sturup efter 2 veckor i Thailand
Vi visste inget förräns vi landat kunde likagärna blivit omdirigerade till annan destination.
Kl 18 stängde de all flygning. Visst är det skönt med semester men när man väl ska hem
så vill man hem o inte bli sittandes o bara vänta.

F

F.d. 52994

Guest

Jag får hoppas att det lugnar ner sig till på Lördag. Jag ska åka ner till Sthlm över helgen, för att på Måndag åka vidare till Alicante för att hämta hem husbilen från Bolnuevo. Jag kanske måste lifta med någon långtradare ner till Spanien.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Curtan, det er mulig å komme ned til Murcia eller Cartagena med tog, ca. 2 døgn.

Gurra, det største problemet med vulkanasken og biler at hvert støvkorn er et skarpt steinkorn - en må unngå å trykke dette inn i overflaten. Lettest fjernes det med masse vann og en myk børste.

F

F.d. 52994

Guest

Ja Knut, i värsta fall så få det nog bli tåg. Det kan faktiskt vara en upplevelse i sig. Från Cartagena och Murcia går det ju buss till Pto Mazarron

F

F.d. 53022

Guest

Vi får hoppas att det börjar blåsa mot amerika, dom har ju redan allaska.
Onsdag morron flyger vi till israel (hoppas vi) efter det kan islänningarna släppa ut resten,så vi blir kvar länge.

Häls >Monica & Bosse

F

F.d. 52994

Guest

Nu säger dom på nyheterna att askmolnet kan komma att ligga kvar hela nästa vecka. Jag har trots allt ett par lösningar på nerfärd, nu är det bara vänta och se och hoppas på det bästa :twitcy:

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Sitter i Luxemburg och ha ar det 16 grader varmt. Men i natt var det kallgrader -2,5 i morse.
Varan son som varit i Stockholm pa jobb, fick ta en hyrbil for att ta sig hem till LU, all flygning var installt.det tog 17 h.Sa vist stallar det till problem med vulklan utslappen.
MVH ;Vidhem pa resa,

Toppen