• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vodafone

T

Teddi

Guest
för nån vecka sen träffa vi en medlem nere vid stranden,i santa pola,han hade köpt vodafone ,,nåt kort eller va de kallas till internet ,ha kunde använda detta överallt med bra täckning,,300spänn för tre månader,,

måste va ett bra pris,,va ja efterlyser,,skriv om positiva saker här på forumet,,
hade ja inte träffat honom hade ja heller aldrig fått reda på det,,i all välmening,,
ha de bra,,alla vi i santa pola,,
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: vodafone

Vodafone? Tre månader för 300 spänn? Jag hoppas verkligen att den medlemmen vill träda fram och avslöja var man kan göra ett sådant kap!
Det kanske var 300 euro! :D

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: vodafone

hallå kompis,,ja skall skriva till honom,,återkommer när han svarat,,

hur går de för dej?? gasen i botten??de hade ja själv ner men de räckte inte till,,take it easy,,teddi,,



hur går ja tillväga om ja söker en medlem via namn??han har ett annat användarnamn,,som ja inte vet,,tack på förhand,,teddi,,
 
Senast redigerad av en moderator:

bojon

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2024
Sv: vodafone

Hej Teddie! Abonnemanget jag tecknade hos Vodafone hos Vodafone heter "Mensual 1GB" och kostar intialt 39 Euro inklusive ett USB modem (säljaren menade på att han inte enbart kunde leverera SIM kortet). En refill på ytterligare 1 GB kostar därefter 25 Euro och kontantkortet är gilltigt i tre månader utan refill. Anledningen att jag väljer Vodafone är deras mobiltäckning som jag upplever som suverän.

Visst är det så att deras begränsning av den nya abonnemangsformen gämfört med den gama de hade i fjol då man i princip kunde köra 10 GB på en månad. Detta gör att man får snåla lite.

Hälsningar

Bosse & Basse
På Avinida Blasco i Santa Pola

Ps APN för Vodafone numera är airtelnet.es Ds
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: vodafone

Hejsan alla med husbil!Vi har varit i Spanien sedan september o teknade vodafone bredband ink5 GB för 49 e pr månad! Det har fungerat 3 dag av dessa? Sa upp det i går o har nu La Marinas Wi Fi o det kostar 12 e o datorn är som ny!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: vodafone

Hej Teddie! Abonnemanget jag tecknade hos Vodafone hos Vodafone heter "Mensual 1GB" och kostar intialt 39 Euro inklusive ett USB modem.

Problemet är att 1 GB endast räcker några få dagar om man vill skicka bilder, läsa tidningen och ev. titta på nyheter.

Finns inte Wi-Fi?
 
T

Teddi

Guest
Sv: vodafone

Hej Teddie! Abonnemanget jag tecknade hos Vodafone hos Vodafone heter "Mensual 1GB" och kostar intialt 39 Euro inklusive ett USB modem (säljaren menade på att han inte enbart kunde leverera SIM kortet). En refill på ytterligare 1 GB kostar därefter 25 Euro och kontantkortet är gilltigt i tre månader utan refill. Anledningen att jag väljer Vodafone är deras mobiltäckning som jag upplever som suverän.

Visst är det så att deras begränsning av den nya abonnemangsformen gämfört med den gama de hade i fjol då man i princip kunde köra 10 GB på en månad. Detta gör att man får snåla lite.

Hälsningar

Bosse & Basse
På Avinida Blasco i Santa Pola

Ps APN för Vodafone numera är airtelnet.es Ds


tack för att du svarade bosse,,lite missuppfattning från min sida,men vi hade ju så mycke annat o snacka om,,man glömmer de vid sidan om:) ock gläds så mycke mer för själva träffen,,har din fru slutit upp eller e du ensam??
hur som helst,,ha de bra bosse,,hälsa basse,,ock välkommen hem till mej på västkusten nästa år,,där finns plats för din husbil,,teddi,,
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: vodafone

Jag har haft Vodafone tidigare. Det gjordes om från den tidigare versionen där jag kunde utnyttja obegränsat för 49€ i månaden till att nu gälla max 2gb under 1 mån. för 40€, dom 2 gb förbrukades på 20 dgr, läsa tidningen och skype. Jag har nu övergått till Movistar där jag betalar 53€ i mån för obegränsad tillgång till internet, är hur nöjd som helst, lite dyrt men det krånglar inte
 
T

Teddi

Guest
Sv: vodafone

hej,,ja kan inte annat än be om ursäkt för tråden som sådan,,de blev galet:)
men vad som förbryllar mej e dessa fantasipriser i övriga europa om man jämför med sverige--danmark,,ja kan använda mitt 3 med både bredband..tele för samma pengar i danmark som i sverige, men söderut kostar de skjortan,,
personligen tycker ja att EU,ska ta sej an detta,,de mesta harmoniseras ju hela tidenmed organisationen,

när vi åkte fick ja en varning från 3 att inte använda detta söder om danmark,,25 spänn mbit, tror ja de handla om,,man kan ju starkt undra varför de skall skilja så mycket,,kanske något för våra duktiga eu-parlamentakier,,bananerna e ju redan klara!!:D:D
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: vodafone

hej,,ja kan inte annat än be om ursäkt för tråden som sådan,,de blev galet:)
men vad som förbryllar mej e dessa fantasipriser i övriga europa om man jämför med sverige--danmark,,ja kan använda mitt 3 med både bredband..tele för samma pengar i danmark som i sverige,

Enda hoppet står till 3 (Hi3G) som också har verksamhet i Italien, Österrike, Irland och Australien om jag inte missminner mig. Man kan ju hoppas att de etablerar sig i fler länder. Här hemma vann de tidningen Mobils täckningstest vad gäller datauppkoppling överlägset.
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: vodafone

Hej på er!!

Jag köpte Vodafone kontant med snabb hastihet och det fungerar hur bra som helst utom på en punkt, dom har spärrat Skype det bara hackar när man försöker. Dom vill tydligen sätta stopp för iptelefoni. Hadde samma hastighet förra vintern och då gick det klockrent.

Finns det något pogram så man kan lura systemet?

Annars är det gött här i La Marina.

Mvh Bert
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.535
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: vodafone

Hej på er!!

Jag köpte Vodafone kontant med snabb hastihet och det fungerar hur bra som helst utom på en punkt, dom har spärrat Skype det bara hackar när man försöker. Dom vill tydligen sätta stopp för iptelefoni. Hadde samma hastighet förra vintern och då gick det klockrent.

Finns det något pogram så man kan lura systemet?

Annars är det gött här i La Marina.

Mvh Bert

Har du provat med Windows Live Messenger?
Funkar på samma sätt som Skype. Messenger - Download Messenger instant messaging (IM)
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: vodafone

Finns det något pogram så man kan lura systemet?

Annars är det gött här i La Marina. Mvh Bert

Har du testat om Viber funkar?

Lägg in appen (0 kr), du ser automatiskt vilka av dina kontakter som du kan ringa gratis.

Den är lättare att använda och har bättre ljud än Skype.

PS! Är du säker på att Skype är spärrat, Vodafone kanske har för låg bandbredd för att Skype skall funka?
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: vodafone

Har du testat om Viber funkar?

Lägg in appen (0 kr), du ser automatiskt vilka av dina kontakter som du kan ringa gratis.

Den är lättare att använda och har bättre ljud än Skype.

PS! Är du säker på att Skype är spärrat, Vodafone kanske har för låg bandbredd för att Skype skall funka?

Bandbredd har jag här där jag står i La Marina har jag enligt tptest
4,68 Mbit/s in
1,86 Mbit/s ut

Jag kör över datan, går det att ha den appen då??

Mvh Bert
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: vodafone

Bandbredd har jag här där jag står i La Marina har jag enligt tptest
4,68 Mbit/s in
1,86 Mbit/s ut

Jag kör över datan, går det att ha den appen då??Mvh Bert

Bandbredden är OK.

Jaså, med datorn! Har du ingen smart telefon, iPhone eller Android? Om du har en sådan, prova Viber.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: vodafone

Jag har samma erfarenhet av Vodafone som Holiday! Det fungerade hyfsat för ett år sedan, men inte idag. Det uppstår bara konstiga "hackljud". Jag tänkte just förnya mitt Vodafonekontrakt men den här blockerigen gör att jag i stället ska titta närmare på Orange och Movistar som engelsmännen rekommenderar! Det finns några "skumma" bolag till som kanske kan bli aktuella! Vi får se!

Jappe
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: vodafone

Jag har samma erfarenhet av Vodafone som Holiday! Det fungerade hyfsat för ett år sedan, men inte idag. Det uppstår bara konstiga "hackljud". Jag tänkte just förnya mitt Vodafonekontrakt men den här blockerigen gör att jag i stället ska titta närmare på Orange och Movistar som engelsmännen rekommenderar! Det finns några "skumma" bolag till som kanske kan bli aktuella! Vi får se!

Jappe

Hej Jappe!!

Ok du har märkt det du med. Jag tog Vodafone i 30 dagar det blir att kolla Orange eller Movistar men inte lätt att stå i butiken o prata med säljarna då dom inte kan annat än Spanska.
Jappe du eller någon annan som får reda på något om det här.

Msn har ingen av mina vänner hemma i Sverige och det går ju inte att ringa till tel, med.

Knarrvik jag har en Htc men hur gör jag då den är låst för Telia och jag har ett Usb Vodafone stick.

Mvh Bert
 
Toppen