• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vodafone i Spanien

F

F.d. 52994

Guest
Vodafone har ändrat förutsättningarna för internettrafik. Tidigare betalade man 49€ för 30 dagar, efter att man förbrukat 1gb så sjönk hastigheten, men det gick fortfarande att prata på Skype.
Nu gäller följande tariff: 30 dgr. 500mb 20€ 1gb 25€ 2gb 40€ När volymerna eller dagarna är förbrukade så är det stopp. Det kommer inte att räcka till att prata på Skype eller att läsa e-tidningen inte heller att se på Rapport. Undrar om det finns någon vettigare operatör i Spanien? :mad::mad:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vodafone i Spanien

Tragiskt med denna protektionism!

Man kan hoppas på att fler följer McDonalds exempel och öppnar WiFi-hotspots för att främja turism och handel.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vodafone i Spanien

Jeg hadde også masmovil.es, der betalte jeg ut fra volum, 0,03€ pr MB, men du kan betale €15 for den første GB og ha automatisk recharge på kontoen.
Den 3 cent/MB krever og automatisk recharge på kontantkortet, koblet til kreditkort. Grunnet det gode tilbudet fra Vodafone så brukte jeg dette de siste hele månedene i Spania og fyllte på med masmovil for siste uken. Nå hadde jeg fortsatt bare med Masmovil.

Carrefour hadde også et bra tilbud som ble benyttet av mange av tyskerne på Bolnuevo, betalte pr. dag - husker ikke hvor mye pr. dag. €1 eller €2
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vodafone i Spanien

är detta trådlös internet till en laptop??
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vodafone i Spanien

Ja, det er 3 av omlag 10 alternativer i Spania for mobilt internet av 3G typen.
I Frankrike er det dårligere utvalg - har egentlig bare funnet et par som er akseptable for oss utlendinger.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vodafone i Spanien

hej knut,,ja tänkte mest på pengarna,,35-40 euro för en månad?? ock då inte ens fri surf,,i santa pola tror ja de ska kosta 15-16 euro,,med fri surf,,

men då finns wifi,,har dom då en egen server på dom campingplatser som erbjuder detta,,
ja har mailat ner för att kolla men inte fått nåt svar ännu,,
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vodafone i Spanien

Det vanlige på campinger i Spania er at de har overlatt til et eget bolag som setter opp et nett av aksesspunkter og en linje til internet. Kundene på plassen kjøper et kort som gir tilgang til nettet i et antall timer, dager eller en mnd. Problemet jeg har opplevd med dette er at total linjekapasitet ut fra campingen ikke har vært stor nok.
 
Toppen