F
F.d. 29925
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato 230
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 td 122hk
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: Frankia
Husbilsmodell: i 800
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Motor
Upptäckte vid kamremsbyte att även vattenpumpen hade gjort sitt. Krångligt och mycket trångt att byta när man ligger på en gräsmatta.
Problemet kom vid återstart efter kamremsbytet. Svårstartad och mycket rök enl. ovan.
Ner med allt igen och kolla kuggarna där det visade sig att bränslepumpen stod en kugge fel.
Efter justeringen trodde jag i min enfald att nu skulle det bli problemfritt, men icke lika mycket rök enl. ovan.
Kan det vara så enkelt att det är membranet i rökbegränsningen som är boven i dramat?
Bilen har varit avställd sedan september 2013 och inga startförsök förrän efter vattenpumpbytet.
Chassiemodell: ducato 230
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 td 122hk
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: Frankia
Husbilsmodell: i 800
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Motor
Upptäckte vid kamremsbyte att även vattenpumpen hade gjort sitt. Krångligt och mycket trångt att byta när man ligger på en gräsmatta.
Problemet kom vid återstart efter kamremsbytet. Svårstartad och mycket rök enl. ovan.
Ner med allt igen och kolla kuggarna där det visade sig att bränslepumpen stod en kugge fel.
Efter justeringen trodde jag i min enfald att nu skulle det bli problemfritt, men icke lika mycket rök enl. ovan.
Kan det vara så enkelt att det är membranet i rökbegränsningen som är boven i dramat?
Bilen har varit avställd sedan september 2013 och inga startförsök förrän efter vattenpumpbytet.