• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Visning på Forsbergs i helgen

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!
God fortsättning på det nya året allihop!
Hoppas att ni alla har haft en underbar Jul & Nyårshelg.
Det har vi haft.....
Hur många av er tänker besöka Forsbergs i helgen?
Dom visar upp Hobbys 2008 program och vi är otroligt intresserade
av den nya Hobby-Van med långbäddar. Ser läcker ut.

Är det några som tänker sig att besöka Forsbergs i Hyssna nu i helgen?

Var rädda om varandra!:snow-icon:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Visning på Forsbergs i helgen

Nehej!

Ingen som hade intresse för det.......

Ni kanske redan har kollat in dom på mässan!

Ha de!

F

F.d. 4220

Guest

För oss är det inte aktuellt med en ny bil än, så det blev inte av att åka dit.
Antar att du var där, vad tyckte du? Var de så läckra som du tyckte innan?

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

För oss är det inte aktuellt med en ny bil än, så det blev inte av att åka dit.
Antar att du var där, vad tyckte du? Var de så läckra som du tyckte innan?

Hej!

Du bor ju nästan granne här i Mark, Kul!!

Ja jag var där. Och dom nya är läckra!

Och är verkligen sugen på den den nya Hobby Van med långbäddar.

Vi skulle ju egentligen skaffat en Van redan i våras,
men de fanns inte för leverans föränn i sept. då.

Så vi köpte en 550FS som fanns inne som bara hade gått 350 mil. Ny bil i stort sett.

Men, den är inte riktigt som vill ha det det. lite plats för packning m.m

Så vi får väl se vad som händer, skall fundera ett tag.

F

F.d. 4454

Guest

Vi föll också för Hobby Van med långbäddar på Elmia i höstas, så nu går vi i väntans tider och hoppas att vår nya van kommer till våren. Den har tydligen blivit en succé, så det är kö på den...

F

F.d. 3753

Guest

Du har nog rätt i det Pilot!
Men....
Man får vad man betalar för.

Bättre organiserad firma får man leta efter, alla vet vad dom ska göra och som kund känns det skönt att slippa springa omkring och jaga folk.

När du hämtar ditt objekt så blir du tilldelad en person som går igenom allt tillsammans med dej och allt som du inte är nöjd med fixas på nolltid utan extra kostnad.
När pappersarbetet ska göras så är allt redan ifyllt och klart, bara att sätta ditt sitt tumavtryck och köra iväg.

Jag tror att man får igen en del om man byter hos dom för dom betalar lite bättre än andra för inbytet, det kan vara deras filosofi att man ska känna att man fått bra betalt för sin gamla även om mellanskillnaden är densamma.

Vi blev positivt överraskade att allt fungerade så bra när vi bytte husbil där i höstas.
Som det känns nu så vet vi var vi ska åka om vi vill byta upp oss i framtiden.

F

F.d. 52945

Guest

Jo, absolut det är mycket värt som du säjer Ingela, jag betalar själv lite x-tra om jag vet att jag får igen det på annat , som ärlighet och inget tjafs om "småsaker" som det ofta kan bli när man köper typ begagnat.

Ha de.
Pilot

F

F.d. 4220

Guest

Vi köpte vår husbil där, den första för oss, och det kändes kanon att de hade koll på allt.

Vi var sugna på en ny Hobby redan då. Vi får se vad som händer när det är dags att byta denna.

Schmid: Ja, jag noterade också att vi var "grannar". Det finns en del markbor i medlemsregistret...

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Besökte Forsbergs i helgen efter deras långa juluppehåll i 3 veckor.

Några prisförändringar kan man inte skönja sen ägarskiftet med Ikea, tvärtom vill jag påstå.

Nytt är att man erbjuder sina Concorde kunder piano lackerade skåpluckor och lådor med ett tillägg av 259 000:-.

Tycker man det är för dyrt så kan man välja Jakaranda istället, till det facila priset av 205 000:-
Som tur är har man tagit fram ett lågpris alternativ i valnöt, detta träslag betingar endast 185 000:-.

Vad jag kan se finns inte dessa tillval hos Concorde fabriken utan detta är ett koncept som Ikea troligtvis har tagit fram.
Taktiken är att man skall försöka övertala kunden att det är likgiltigt om husbilen kostar 2,2 milj eller 2,5 miljoner.
Skillnaden är ju ganska marginell om man ser siffrorna i beloppet, så varför inte ta pianolackerade lådor och skåp när man ändå håller på.

Idén med extremt dyra tillval på Concorde är helt rätt tänkt av Ikea, bara lite cyniskt kanske.
Ikea har förmodligen kartlagt Forsbergs kundkrets och kommit fram till att kunderna ofta är kapitalstarka pensionärer som vet att deras dagar börja bli utstakade och då bryr man sig inte längre om vad saker och ting är värda.

Bilagor

• prislista.JPG
    prislista.JPG
    1,9 MB · Visningar: 12
Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Jag tackar dig för dagens god skratt:bock:

På en prislista som redan är lika salt som döda havet (jämfört med fabrikens MSRP) så kommer dom på denna ide!!

ROTFLMAO

edit
Som en jämförelse kan man få EN HELPERSONBIL i pianolack för €2700-€3800
Det sätter saken i perspektiv.....

Senast ändrad:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Jag var på forsbergs i bjuv i lör dags men dom hade inte mycket dom fick inte fortsätta Rapido som Vidlunds har sålt i många år do gick till Bengt i Örkeljunga som skall börja sälja dom nu, dom hade bara Hobby Husbilar Concord och Frankia på husbils sidan och Hobby o Kabe på husvagns sidan så dom har dragit ner mycket mot när vidlund ägde det.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi var i Örkelljunga igår, och vad jag kunde se så stod det en hel drös med Rapidobilar inne i hallen

F

F.d. 4220

Guest

Vi var i Örkelljunga igår, och vad jag kunde se så stod det en hel drös med Rapidobilar inne i hallen

Har du någon aning om det innebär att de drar ner på andra märken?
Eller växer de bara, så att de snart säljer alla fabrikat?

//Stefan

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Iörkeljunga i söndags då hade dom presis fått hem Rapido dom skulle utöka tillsvidare om där sedan är något annat på väg ut nämdes inte,

det ryctas om att i Kalmar sk all dom även ta inn Rapido det märker verkar vara på gång nu.

F

F.d. 2591

Guest

Hej Schmid

Kunde kanske vara kul att titta på de nya bilarna, men skulle aldrig handla där, de är ju svindyra med sina bilar

Stig B

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Har du någon aning om det innebär att de drar ner på andra märken?
Eller växer de bara, så att de snart säljer alla fabrikat?

//Stefan

Inte en susning...vi passerade bara igenom byn på genomresa, och kikade in som hastigast eftersom det pågick ett jippo. Hallen var alltjämt fullknökad med husbilar...

/Ludde

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Jag var på forsbergs i bjuv i lör dags men dom hade inte mycket dom fick inte fortsätta Rapido som Vidlunds har sålt i många år do gick till Bengt i Örkeljunga som skall börja sälja dom nu, dom hade bara Hobby Husbilar Concord och Frankia på husbils sidan och Hobby o Kabe på husvagns sidan så dom har dragit ner mycket mot när vidlund ägde det.
Bara Hobby, Concorde och Frankia(?) marknadsförs självklart(!), det är Forsbergs egna HB-nybilsmärken och dit hör absolut inte Rapido - det är strategiskt att inte splittra upp sig i onödan!

Mot bakgrund av trådens benämning skulle det vara mer intressant att få "höra" lite om just Forsbergs visning. Det enda som jag uppfattat handlar om Concorde, i sig "lite tillspetsat" men trevligt, skämtsamt och träffande om höga pris- och kostnadsnivåer. Den HB-påläste vet att Concorde utgör "top of the line" hos Forsbergs och därmed betingar högre priser och kostnader än de flesta andra HB vilket knappast är någon hemlighet (det finns fler HB-handlare med likv HB strategi).

Finns det inget mer att "berätta" om från Forsbergs visning, de marknadsför ju trots allt även Hobby och Frankia, dvs 3 olika HB-märken i olika prisklasser!

Toppen