F
F.d. 1256
Guest
Sv: Visby skärper kraven kring svartcampare!!
Lägg ner !! Måste allt vara gratis i din värld ??????????????????????
Lägg ner !! Måste allt vara gratis i din värld ??????????????????????
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tänk om Visby kunde göra samma sak i hamnen som Brömölla gjorde i Skåneporten. Då hade Visby handlare och restaurangägare blivit jätteglada. Men det tar nog 10 år till innan politiker och tjänstemän i Visby vaknar.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t57399-2/#post474225
Inte allt - bara att stanna bilen.
Dom som är intresserade av mina pengar kan locka med en GRATIS parkeringsplats utanför sitt näringsställe.
Jag har träffat en hel del ny ställplatsägare i sommar som från början hade tänkt ta ca 100:- för sin ställplats och var nöjd med det. Men dom hade blivit uppvaktade av campingägare som tyckte dom skulle ta det dubbla. Osökt far mina tankar iväg till söda Italien.
För att vara extra tydlig:
Priset för en ställplats skall vara rimligt. Max 100:- + avgift för varje enskild service som efterfrågas.
Om man ska betala skall det inte finnas en enda förbudsskylt i aktuell kommun som har kommit till för att styra in husbilar (PB II) på ev viss plats.
HBK är en klubb för husbilsintresserade - INTE för dom som vill höja priserna till orimliga nivåer med förbudsskyltar och falsk propaganda av typen "man får inte ..."
Så visst - fortsätt tjata om att HBK'are vill ha det gratis - Vårt svar blir i alla situationer: Vi betalar vad det är värt (kan vara gratis) annars kör vi vidare.
Det framgår ganska klart att ovanstående gäller utställare och inte besökare.Visbyfolket förnekar sig aldrig. Här ett exempel på att man bjuder in till hundutställning med ca 3-4.000 besökare. Men är du husbilsåkare är du inte välkommen, trots att det finns i stort sätt obegränsade ytor att stå med husbil på fd P 18 ...
Visa bilaga 59993
"Välkommen till Gotlands Kennelklubbs utställningar 2012 och Världsarvstaden Visby.
Här följer viktig information till våra utställare.
………………
Parkeringsavgifter: parkering 40,-/dag,
OBS! Endast dagparkering!
Vi arrangerar ingen uppställningsplats för husbilar & husvagnar
Tillgång till utställningsplatsen fr.o.m. fredag kl. 17.00. OBS! Det är ej tillåtet att köra in på utställningsområdet
OBS: Tält inkl. snören, får ej ställas upp närmare än 3m. från ringbanden.
Toaletter & vatten finns på utställningsområdet.
………………
OBS! Ej infart från väg 140
Inom området finns ett kulturminnesmärke Oscarsstenen.
Vi ber därför alla utställare att INTE rasta era hundar där.
Rastning av hundar sker i dungen bakom parkeringen.
Se anvisade skyltar."
Gotlands Kennelklubb