Jannemickel
HBK Medlem
Sv: Visby skärper kraven kring svartcampare!!
"Park and Stay" är skrivna i Enköping.
// Janne
"Park and Stay" är skrivna i Enköping.
// Janne
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är det någon som vet vem som driver "Park and stay". Kanske en tjänstemanssläkting eller kanske ett dotterbolag till Kneipbyn. Kanske någon från familjen W.
Vad vet jag, men lite konspirationstankar kan man väl få roa sig med.
Varför inte dra ur pluggen en gång för alltid...
Ja i och med det jag läst om Gotland/Visby på denna tråd så är numera tanken på att besöka denna del av Sverige som jag aldrig varit på definitivt avskriven i min resplaner.
Tur att det finns ett forum som upplyser om hur olika kommuner ser på turism.
Men det är klart på Gotland har de ju kryddan av vår elit/adel en gång om året Almedalsveckan kallas det visst så varför bry sig om några vanliga knegare/pensionärer som vill besöka vår lands landskap ser ut och träffa lokalbefolkning
Sorgligt mycket sorgligt
Har varit på Gotland varje semester ett par veckor under de senaste 9 åren, tror jag under alla år tillbringat cirka 5 timmar totalt i Visby.
Fullt av folk och svindyrt men vackert, men grejen med Gotland är inte Visby.
Det är resten av ön som är grejen, alla dessa fantastiska kuster med vackra platser att se och inga som helst problem med att hitta fina platser att övernatta på.
Visby kan sätta upp vilka förbud de vill, jag bryr mig inte om det eftersom det är resten av ön jag älskar.
Så åk till Gotland och res runt den helt fantastiska ön, ni kommer inte att ångra er.
Bifogar en bild från en av mina favoritplatser, ställplatsen på Bläse kalkbruk.
Kostar 70 kr natten att stå där och utsikten är helt bedårande.
Var tömmer man latrinen?Det som är bra i Visby är latrintömningen, resten kan man hoppa över - utforska Gotland - 53 mil kust.
Kommer ni på kvällen/natten så övernatta på P18 området (Se i tråden Gunilla o Kenth till Gotland)
Tack för tipset om P18. Anlände i natt och åkte dit och ställde mig. Lätt att hitta och fort gick det. Bara en annan övergiven husbil på hela parkeringen.:Läs i inlägg 9 i tråden Gunilla o Kenth till Gotland. Där står beskrivet hur du ska göra första dygnet på ön.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t61108-3/#post464868
Men på de andra 400 ligger inte Bläse Kalkbruk så därför betalar jag gärna 70 kr för att stå just där .Hur lyckas ni hitta betalplatser på ön? De enda jag kände till var Öja i söder och Lauters hamn på Fårö. De andra 400 är gratis.