Hmm! Jag bytte ju från två jättesvindyra (7000 kr)Banner 92 amp AMG som pajat (för andra gången) och satte dit fritidsbatterier 2x100 amp istället för totalt 120 €. Ärligt talat så märker jag ingen försämring mot när Banner var nya. Tvärtom så så funkar de bättre. Om de håller mer än 2 år så är jag nöjd. Tror inte AMG pallar värmen så bra, då vi nästan jämt är lååångt söder ut.
Håller på och fixar backkameran som har svag signal och när den kommer igång, är den ganska suddig. Jag satte ju en Fiat original kamera som sitter i övre backljuset på vår Pössl, men jag funderar nu att köpa en "riktig" backkamera att ha istället.
Mitt andra lilla projekt är ju min bok som är klar. En del byråkratiska bekymmer måste man övervinna. Varje bok har ju ett ISBN nr (Ett bok personnr) som jag som utlandsboende inte kan få. Jag fick ut ISBN numret genom förlaget istället.
Sedan måste man ju hålla ordning på order, betalning, leverans, redovisning och där måste jag ju säga att Google är fantastisk. Jag använder min hemsida för beställning och har upprättat en
- hemsida där man beställer och jag får ett mail.
- ett google kalkylark där alla order, inkomster/utgifter registreras som jag enkelt delar med Jim (min förra granne) som levererar och registrerar från sitt förråd.
- via google cloud print skriver jag ut adressetiketter på Jim:s skrivare fån Gran Canaria, som han klistrar på Postens blå påse M, som han sedan registrerar leveransdag och leveranssätt på kalkylarket.
- fixat ett särskilt Swish för boken där bara bokens ekonomi hanteras. Los Suecos gjorde en provbeställning, men han betalade för mycket
, så då fick jag prova att betala tillbaka 25kr. Så nu vet jag att pengarna fungerar åt båda hållen med Swish.
Inget ISO 9001 precis, men kul ändå att göra ett eget system via GRATIS
system på nätet, som verkar fungera.
De enda böcker jag fått är provexemplar. Böckerna levereras till förlaget runt 12 feb och ett gäng till mig för egenförsäljning. Info kommer under HBK rabatter när det är skarpt.
Annars håller vi på med aktiv fildelning just nu. Jag plockade upp lite fil hos en vän i San Agustin som tagit med sig från Sverige. Sedan kokar jag 2,5 liter mjölk upp till 85 grader och låter svalna. Vid 33 grader har jag i ca: 2 dl gammal fil och låter det stå över natten i rumstemperatur. Och dagen efter Simsalabim så har jag drygt 2,5 liter filmjölk som annars inte finns på Gran Canaria.
Nu börjar det krypa i kroppen. Den 6 april går färjan från Las Palmas. Ska bli härligt att göra Europa. Har t.o.m anmält mig till HBK:s årsmöte. Ska bli kul att träffa gamla bekanta.
I söndags höll jag även i Munskänkarnas vinprovning på Tre Hjärtan. Trots att jag efter min sjukdom inte får dricka alkohol på ett bra tag. Men det gick bra. Lukta, smaka och spotta går ju bra.
Vi syns på vägarna i sommar. Hakuna Matata.